PrestaShop Reviews 

581
•
TrustScore 2 out of 5

1.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Disaster, rubbish, scam. Maybe you will install on easy mode, but you will never know why client get error 500, what you should repair (wall of errors). New features? Dont have time because trying to... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I've been using Prestashop for several e-commerce solutions and it did great till 1.7 Then the bugs and problems started. From erros in vat calculations to obsolete modules with no adequate repla... See more

Rated 2 out of 5 stars

There are sellers who are selling crap and prestashop allows them to go on and that makes prestashop unreliable. Presta should support buyers, not bad sellers to be better. You really can loose... See more

Rated 5 out of 5 stars

I just experimented Prestashop for the first time without any knowledge. I impressed by the way we can easily create a shop in few hours. The new version has been migrated on Symfony which is a powerf... See more

Company replied

Company details

  1. e-Commerce Solution Provider

Written by the company

With nearly 250,000 online stores worldwide, PrestaShop is a global ecommerce leader, offering inclusive, customizable, and scalable solutions that empower businesses to fully own, manage, and grow their online presence.


Contact info

1.9

Poor

TrustScore 2 out of 5

581 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.9

All reviews

(581)

21 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I like the modules when they work..

I like the modules when they work but prestashop always sides with sellers when a module is defective and the seller refuses to fix things.

The issue in my backoffice goes away when you turn off the sellers module yet they are just taking the side of the seller.

UPDATE: I contacted prestashop based on their response below and they did NOTHING to resolve the issue. So don't be fooled by their "we would like the opportunity to look into this issue". They won't do anything.
So don't give them any money you are not willing to lose since they will NOT refund even when it meets their policy.

June 6, 2024
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,

Thank you for your feedback.

We are sorry to learn that you're not satisfied with your purchase experience.

In fact, being virtual products, there is no trial period in our Addons Marketplace. That is why we cannot one-sidedly decide to refund an order without justification towards the developper.

Once a product is dowloaded, it belongs to the buyer. Refunds are only accepted in 3 cases:

- if the product has not been downloaded yet
- if it presents proven technical malfunctions that the developper cannot fix
- if the developer did not provide assistance

However, we would like the opportunity to look into your case in more detail.

Could you contact us from your Marketplace account: https://addons.prestashop.com/en/contact-us

You can also call us or chat with our agents from Monday to Saturday from 9 a.m. to 8 p.m. on +33 (0)1 40 18 30 04.

The PrestaShop team.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service/company. AVOID AT ALL COSTS

Terrible awful customer service. The worst. Avoid at all costs. They told me to update i did now my store returns
Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

I let them know but they will only fix or look at the problem unless i pay £85. Disgusting. I have no shop & no idea how to solve the problem all over an update.

May 27, 2024
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,

Thank you for your comments.

Indeed, PrestaShop is Open Source software, downloadable for free, which is why support is not included.

A technical diagnosis is necessary to identify the source of a bug. If further intervention is required to resolve it, you will need a support plan (the diagnostic ticket will be refunded to you in the form of a voucher).

However, this service is paid since it is understandably part of our business model.

You will find more information on the dedicated article in our Help Center: PrestaShop Technical Support.

As for the "500 Internal Server Error", there are several types of error 500, therefore, a minimum of technical expertise is required to identify the error.

We have created an article on how to proceed in this cases: https://help-center.prestashop.com/en/articles/10800653083410-error-500

Nevertheless, we offer the paid service in case the person prefers that our technical experts have a look.

I hope you understand the reply from our customer service team better now.

We wish you a lovely day,

The PrestaShop Team.

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed in Prestashop! Did not recommend!

Very disappointed in Prestashop! Did not recommend! Prices are very expensive and modules did not work as is. I bought "Pretty URL Cleaner with Meta Tags, Redirect, Sitemaps" module from Prestashop which was the worst module and broke my homepage, products page getting 500 errors. I lost my 1-2 hours to get back my homepage and product pages. I am not able to remove the module beacuse if you remove it you will get 404 and 500 errors again. Waiting for refund about 6-7 hours.

May 7, 2024
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,

Thank you for your comments.

I am sorry to learn that you had some issues with the Pretty URL Cleaner with Meta Tags, Redirect, Sitemaps" module.

Please note that the module has not been developed by PrestaShop, but by a third party developer who sells his products in our Marketplace.

Indeed, developers are independent from PrestaShop,  and experts of their own products. Therefore, issues have to be reported to them directly.

If the problem cannot be fixed, the developer will proceed to refund you.

After verification, I noticed this was the case. He was willing to provide assistance and even allow you to exchange the module.

As per our T&Cs, being virtual products, there is no trial period in our Addons Marketplace. Customer are requested to cooperate with the developer during the assistance.

Nevertheless, the developer ended up refunding the order yesterday.

If you ever need assistance reaching a developer please do not hesitate to contact us. We take your feedback and the communication between actors of our Marketplace very seriously.

Regards,

PrestaShop team.

Rated 1 out of 5 stars

Stealing money from our Paypal account

Good morning,

We have payments activated for Prestashop because from time to time we buy modules for our Ecommerce. Today we have been charged for a subscription that we have never contracted, for some customer service that we have never had or ordered.

The most serious part of the matter, besides taking money that is not belonging to them, and without warning, is after making the charge, they have sent an email about the renewal of the service, which is not true and can be clearly can be checked in the history of transactions within the prestashop website.

About your reply: In that case, you are activating by default the renewals after purchasing a module. Leaving that option activated by default is a violation of EU law. Under EU law, explicit consent is required before enabling such features.

April 16, 2024
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello Franc,

Thank you for your message.

Indeed, the Business Care subscription is included for 1 year on all purchases on our PrestaShop Marketplace and is tacitly renewable. You can cancel any time, but any started year is due.
You can find more information in our FAQ: Support & Updates > “What is Business Care Subscription?”
Also, we have a dedicated article in our Help Center: "Business Care subscription"

In reality, you agreed to the subscription when you purchased the module. The information is available on all our product pages.

As a reminder, management and renewal of Business Care subscriptions are done directly from your PrestaShop Marketplace account:
Go to Subscriptions > Select Product > Disable (or Enable) Auto-Renewal.

We invite you to check if you have deactivated those you no longer need to avoid this situation in the future.

I remain available to provide any additional information.

Sincerely,

The PrestaShop Team.

Rated 1 out of 5 stars

Sudden loss of access to admin panel

Sudden loss of access to admin panel
As a online shop owner, access to see orders and process them is critical - today we lost all access to our admin panel and back office and the store front stopped working, with little support on how to get it back and point the issue to server updates. our server was not updated or changed at all.
This has happened to a few people, and I wouldnt and wont risk my online shop failing becuase of a poorly created or managed platform.

March 27, 2024
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello Paul,

Thank you for your comments.

After verification, I noticed you have never reached out to us on this subjet.

PrestaShop is Open Source software, and we rely on our precious community to develop and improve our service.

Since the solution is freely downloadable, support is not included.
Usually, a technical diagnosis is necessary to identify the source of bugs. If further intervention is required to resolve them, you will need a support plan.

You will find more information on the dedicated article in our Help Center: PrestaShop Technical Support.

Good day,

The PrestaShop Team.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I have purchased theme

I have purchased theme, and since the first step I had issues and developer was unable to solve these issues. The support of Prestashop Marketplace is useless as developer of theme which has no clue about CSS or HTML fix one thing brakes two.
It looks like the Prestashop Marketplace is legal scamming store.

Also be carful with themes as almost all of them are not compatible with the version Prestashop 8. Developers change only folder name and adds on the page that it is compatible, but when purchasing the theme and download it you find out that the files and folders are 1-2 years old..

Also looks like dev used ThemeToaster or similar application to create theme...

Prestashop Marketplace looks like doesn't have quality check what they are selling on their store...

November 7, 2023
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,

Thank you for your feedback.

We are sorry to learn that you're not satisfied with the experience with this purchase.

We would like the opportunity to look into your case in more detail.

Could you contact us from your Marketplace account: https://addons.prestashop.com/en/contact-us

You can also call us or chat with our agents from Monday to Saturday from 9 a.m. to 8 p.m. on +33 (0)1 40 18 30 04.

The PrestaShop team.

Rated 2 out of 5 stars

Support understaffed or non existent

I've been using Prestashop for several e-commerce solutions and it did great till 1.7
Then the bugs and problems started. From erros in vat calculations to obsolete modules with no adequate replacement.
Today I wanted to buy a Invoice/accounting csv module and I couldn't check out or log in.
I opened chat and was left hanging twice for over 15minutes. Problem is not solved. Purchase was not made. Chat/support understaffed or non existent.

September 4, 2023
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

A Rewarding Experience with PrestaShop: An Objective Perspective

A Rewarding Experience with PrestaShop: An Objective Perspective

My journey with PrestaShop, an open-source e-commerce solution, has been an insightful and ultimately rewarding one. While some challenges arose along the way, I believe it's important to provide a balanced view that takes into account the platform's strengths and areas of improvement.

As someone with a strong background in Information Technology, Internet Technology, Web Design, and Software, I embarked on this e-commerce venture with high expectations. Initially, there were moments of frustration, but they were accompanied by valuable learning experiences that helped me harness PrestaShop's capabilities.

PrestaShop offers a cost-effective solution for e-commerce, and this is a notable advantage. The initial investment was relatively low, and the platform's open-source nature allows for flexibility and customization, which can be a significant asset to businesses.

While I encountered challenges during the setup process, it's essential to acknowledge that creating an online shop, even with a robust platform, can be complex. PrestaShop provides a range of features that, when harnessed effectively, can help you build a compelling online presence. With time and patience, I found that the platform's functionality improved my shop's performance.

Support is a crucial aspect of any e-commerce platform, and PrestaShop's support team does offer assistance. While my experience may not have been perfect, it's worth noting that the level of support can vary, and it's essential to utilize the available resources, such as community forums and documentation, to find solutions. Continuous improvement in this area could benefit both PrestaShop and its users.

To those considering PrestaShop for their e-commerce needs, I encourage you to weigh the pros and cons carefully. It's a platform that offers potential, particularly for those who value cost-efficiency and customization. While it may present challenges, it's essential to remember that the journey to e-commerce success often involves learning and adaptation.

In my professional experience, I've come to appreciate PrestaShop for its cost-effective approach and customization options. It's a valuable tool when leveraged effectively, and I believe it can be a suitable choice for businesses with the determination to overcome initial hurdles and grow their online presence.

I share this review to offer a balanced perspective and hope it aids others in making informed decisions about their e-commerce ventures. With dedication and the right approach, PrestaShop can be a rewarding solution for your online business needs.

August 24, 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Refund request not processable

Refund request: not serviced!

Prestashop is offered for free: yes that is so.
However: if you really want to use it, almost certainly you will need to buy some extra's as Prestashop (over all those years/versions that is) has shown quite an astonishing array of flaws and omissions.
So in general one ends purchasing 'modules and themes' from their webshop: PrestashopAddons
You have to pay upfront. If the module/theme is not satisfactory: you just loose money. A proper Refund request procedure is nowhere to be found.
Buyer beware. This way your Prestashop ends up much more expensive than you may have anticipated. It has cost us hundreds of extra euro's/dollars over the years to keep our Prestashop rolling.
Still there are some real goodies in Prestashop:
multi language, multi currency, multi store, multi storage.
But some really silly things as well. No easy/proper email: no 'memory'/archive of all emails automatically send out,
and no proper sending of emails to a chosen clients from the backoffice for instance.
Really silly things.

As for their 'Verified reviews' on the PrestashopAddons site. It is not honest.
I have rated/reviewed a 'Movic theme' unfavourably,
as it is way to complicated (a software nightmare),
to use.
This negative review is nowhere to be found,
though you can find the positive ones.
I just checked it. Earlier on I asked the developer for a refund, but to no avail.

Buyers beware!

June 28, 2023
Unprompted review
Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

4 stars because it is a good free…

4 stars because it is a good free eCommerce software. 4 for community support. Needs more free modules, like search should have filters too

January 15, 2023
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello

We're glad to hear that you are overall satisfied with the PrestaShop solution. We thank you for this positive feedback.

Indeed, our open-source software can be downloadable freely. However, it is meant to be personalised and scaled according to the needs of your business.
Therefore, the support and new features for the open-source project counts on the contributions from our vibrant community.

Additional plug-ins are developed by independent developers and sold in our Addons Marketplace.

The PrestaShop team.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible ecommerce software

Really not good, there are billions of (unfixed!) bugs, PHP 8 support was released one month after 7.4 was deprecated, every upgrade destroys every little change you made in the hardcoded translations, mail stylesheet, etc.

Stay away from this solution, never purchase a module from the sketchy marketplace and spend your money on a different shop solution!

January 4, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent technical support

Excellent technical support. And honestly, I don't mind paying for good quality. Keep on with the good work please!
Thanks

Peter T.

February 2, 2022
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,
Thanks a lot for this positive feedback. We're glad to hear that ou technical support has helped you the best way they could.
The PrestaShop team.

Rated 5 out of 5 stars

A big THANK YOU to Maissa Mabrouki who…

A big THANK YOU to Maissa Mabrouki who encourraged me to test again and also do the unlogical thing with my email settings. Looks like the automatic email settings I copied from my outlook were wrong and TLS was interchanged with SSL. Now that I do not need further support, I can spend my money on cooler modules.
Thank you again! Great people at Prestashop

January 28, 2022
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Dear Mr Tersluisen,

Thank you for this positive feedback. We're glad to hear that the PrestaShop solution satisfies you.

The PrestaShop team.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I want to praise Prestashop for helping…

I want to praise Prestashop for helping me when my site went down and my host did fail to keep backups for me. It was a totally desperate situation. Prestashop support team fixed the problem and also did that at a low cost due to the fact I had very low sales for 1,5 month due to corona. They were helpful and my site is now up and running thanks to Mounirs support.

January 8, 2022
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Dear Maria,
Thank you for your feedback. The message will be forwarded to Mounir, as we're sure it has been a pleasure for him to help you with your online store.
The PrestaShop team.

Rated 5 out of 5 stars

Prestashop the best eCommerce platform

I am working on prestashop from last three years and I found it is best eCommerce platform. I really love to work on prestashop

December 29, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello,
Thanks a lot for your review. We're glad to hear that PrestaShop still suits your needs after having used it for many years.
The PrestaShop team.

Rated 5 out of 5 stars

Most versatile open source ecommerce…

Most versatile open source ecommerce software right now

December 21, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello Fernando,
We're glad to hear about your review.
Indeed, PrestaShop allow anyone to scale its business online without limits.
Thank you for such a good feedback.
The PrestaShop team.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers

Appalling company.

Cannot supply support in coherent English, keep switching between languages, giving you links in different languages.

Tried to charge me £230(!) for the 1 click upgrade module which was previously free!

I have used Prestashop for years but dealing with this company now makes you feel like its been taken over by scammers

December 7, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hi,
We're sorry to hear about your experience. We'd like to hear more about it. Please, send us more details to the following address : customerreviews@prestashop.com.
We'll do our best to find the right solution.
The PrestaShop team.

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

Great e-commerce web application

good documentation for development, just a little bit about integrating the views with frameworks like react vue or angular would be missing

November 17, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hi José,
Thanks a lot for this review. Your feedback is important for us to improve our solution.
The PrestaShop team.

Rated 5 out of 5 stars

I am using PrestaShop since 2019 to…

I am using PrestaShop since 2019 to build e-commerce websites. I love to working on it and I am satisfied with the feautures and updates. I hope that the development will continue at this level. :)

November 17, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Hello Mr Molnár,
We're glad to hear about your positive feedback. Of course, we hope that the next development will suits your needs as well.
Kind regards.
The PrestaShop Team.

Rated 4 out of 5 stars

A strong and agile custumer Support

We start on prestashop and bought a training 1 week before .
A misunderstanding with the training team was fix in less than 24 h with the client support .
Thanks to Nicolas Sawicki , Sami Amraoui and Tomas Vilimas .
This a strong customer service
Thanks

October 20, 2021
Unprompted review
PrestaShop logo

Reply from PrestaShop

Dear Mr Morote,
Thanks a lot for your review. We're happy to hear that everything went well regarding your experience, and you're satisfied with our services.
The PrestaShop Team.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look