The Idle Man Reviews 

2,408
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

First of all their own brand staff is awesome; my Idle Man jeans are some of the comfiest I've owned. They also have a fantastic selection of menswear and accessories for the guy who wants something... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ive used The Idle Man a few times now and they’ve not let me down yet! They have a good selection of their own designed items which changes with the seasons and they regularly have offers on - be... See more

Rated 3 out of 5 stars

Very frustrating. Web site incorrect in so many places, whether made in England when not, you qualify for free shipping, then charged, attempt to log in to my account but tells me acct does not exis... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service; easy exchanges and returns. Everything I’ve ordered over the last three years as arrived on time. I particularly enjoy the online sales, they are very good value for money... See more

Company details

  1. Men's Clothing Store

Information provided by various external sources

We started The Idle Man because we wanted to show you that being stylish shouldn’t be difficult. We’re a team of dedicated designers, writers, buyers and generally people who are passionate about working meticulously to the find the best in men’s clothing and men’s fashion. As a menswear online retailer, we seek to find the latest and greatest; ranging from menswear brands, such as Barbour, Levi's, The North Face, Converse, Timberland, as well as men’s jackets and men’s shoes. We’ve even come up with our own men’s clothing range here at The Idle Man designed to suit all styles and please all budgets. Not because we have to, but because we want to. We want to provide you with a hub of knowledge, as well as a place to find menswear online - a place where you can find out those small details that you’ve always wondered, but never asked.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(2,408)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

I would give a strong review

I would give a strong review, as I actually like their stuff, however, I have been let down by the delivery service they use.

Idle Man uses Yodel, who is a nightmare to deal with. They missed my delivery and was impossible to get a hold of, don't get me started on their web chat, awful service. At the rate of their incompetence, I would have received my item next month.

Please Idle Man, change your delivery service. My order number was ORDER S256524.

October 21, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi Steenkash,

Thank you for your Trustpilot review.
We're sorry to hear you experienced a delay in receiving your order.
As a business we source out couriers based on their own high standards of operating alongside their swift ability to deliver within the time frame we need for our standard delivery option.
Yodel along with DPD and WN Direct are the best courier companies available to online retailers however they do on occasion have delays if their system flags any errors.
However we would always encourage customers to get in touch with our customer care team who are more than happy to contact the courier on your behalf and will always aim to work with the courier to resolve any issues within 48 - 72 hours.
If you ever have any future issues with deliveries please contact our team at help@theidleman.com.

Kind regards,

The Idle Man Team

Rated 1 out of 5 stars

Already reviewed this horrendous…

Already reviewed this horrendous company but yet decided to use them again (as they gave me a discount code to use) - wish I hadn't have bothered! Sizing a joke - a large cord jacket (I am usually a medium) came and it looked like it would fit a 10 year old girl!

Sent back along with a tshirt and today the refund has come through for the tshirt only - funny how they've only received the cheaper item when they were both in the same package! They'll no doubt be clinging onto every £ they can - how this lot can still be trading is beyond me.

They have an online money claim coming their way first thing tomorrow anyway as quite frankly I'm sick and tired of having to contact them. Each and every time it has been an absolute riot.

I would urge everyone to AVOID like the plague!

October 16, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi Ross,

Thank you for your Trustpilot review.
We are very sorry to hear of this sizing issue with your recent order.
We acquire all of our sizing charts directly from our brand suppliers so we can only apologise for this discrepancy in this particular items sizing.
Be assured if customers do ever stumble across any peculiar sizing issues we do encourage getting in touch and providing some images wearing the product so we can forward these over to the buying team.
From here we can assess any measurement issues encountered for a particular product and resolve it for future collections.
In regards to our refunds they are manually released so sometimes items are refunded separately rather than together however if you still have not received a refund please email help@theidleman.com.
Our customer care team will then be happy to issue it if it is still outstanding.

Kind regards,

The Idle Man Team.

Advertisement
Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Idle man brand shorts sizing was not…

Idle man brand shorts sizing was not accurate to most other brands. I am always a 32 and their branded shorts were far too small in 32. Bit annoying particularly when you've bought internationally, not worth returning due to shipping costs

October 9, 2019
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Excellente

First of all their own brand staff is awesome; my Idle Man jeans are some of the comfiest I've owned. They also have a fantastic selection of menswear and accessories for the guy who wants something a bit more special than the usual ASOS/other online menswear garb.
Fast delivery too - it's just a shame their shop in Clerkenwell shut down.

October 1, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Items sent appear used and faulty

Items sent appear used and faulty

The customer service is dire, continued promises of a refund, it’s issued one week apparently then not the next.... continued delays and contact from customer services gets shorter and more brief. Avoid this company, they blame in on an apparent merger with Oasis / Warehouse

Awful!

September 28, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi John,

Thank you for your Trustpilot review.
We're sorry to hear you were affected by the paypal refund delay which was a side effect of our company merging with the warehouse/oasis group.
Our customer care team were not able to issue these refunds as they do not have the clearance to use the paypal system however our management team were working through these in a prompt manner to ensure all customers affected were refunded.
If your refund is still outstanding we would urge you to contact our team at help@theidleman.com and they can forward your email over to the management team.

Kind regards,

The Idle Man Team.

Rated 1 out of 5 stars

Currently still waiting for a refund on…

Currently still waiting for a refund on an item returned 3 weeks ago. Have contacted them twice and had no response. NOT impressed and will not be using again.

September 21, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi Lisa,

I'm really sorry for the delay you experienced in getting your refund. We were recently taken over by Oasis and Warehouse and had a few delays in processing refunds. I can assure you that all refunds are now going out as planned and all delays have been alleviated. If you have any further problems, please email help@theidleman.com..

Many Thanks,

The Idle Man Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Waiting a month for some trainers

Waiting a month for some trainers, they keep saying that they've resent them, however dpd has shown me that they've not actually sent the goods.

I've waited in multiple days when they've promised to deliver, but had no explanation of what's going on. Frustrating when other people are trying to rely on you while you're being messed about.

(resolved now)

September 17, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible AVOID 100%

Hi Veronica,

I still have not received the refund for my returned bought items over 30 days ago.

Customer service is Absolutely abysmal - Avoid ordering from at all costs.

Clothes sizing is also all over the shop, so you definitely have to send stuff back.

I guess they are just looking for forgetful people to CASH in on.

AVOID

September 16, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi Reuben,

Thanks for the message, and our sincere apologies for the delay in getting your refund to you. You have may have recently seen that we were acquired by OASIS and WAREHOUSE. Due to this change of ownership, there have been a few minor delays to refunds being processed as the accounts and payments functions were handed over. This has now been resolved and all refunds are being processed. I can confirm that your refund was released this afternoon.

I'm really sorry for the delay you experienced.

Apologies,

The Idle Man Team

Rated 1 out of 5 stars

Customer Service is non existent

Awful, AWFUL customer service. Returned items on Aug 9 and it is now Sept 12 and I haven’t received my refund. Items show delivered on 22 Aug and customer service (via email as it is the only form of communication they have, come on it’s 2019) isn’t any help. I sent them all the information they requested via their directions and nothing. I requested other forms of communication and they stopped responding to emails then. I had to contact my bank and dispute the charge to get my money back. I HIGHLY recommend you do not purchase anything from this company, the sizing is so far off you have to return items and then they never give you your money back.

September 12, 2019
Unprompted review
The Idle Man logo

Reply from The Idle Man

Hi Ryan,

Thanks for taking the time to review The Idle Man. Please can you send your order number over to charlie@theidleman.com? Without this or an email address, I am unable to trace your communications with the customer care team.

Many Thanks,

The Idle Man Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look