Mattress Shed Reviews 

1,020
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

well worth the wait as our super new mattress has been hand made in Uk a rare find theses days. super thickness so roll together waited to do review after testing. no more stiff sore joints... See more

Rated 5 out of 5 stars

We bought a King size Ottoman Bed from the mattress shed, arrived before the estimated time in two boxes for self assembly. Easy assembly instructions, that a child could do follow. Took about an hou... See more

Rated 4 out of 5 stars

Great quality bed assembly was relatively easy. Delivery was a bit of a nightmare but managed to get it sorted out in the end but you really need to keep your customers upto date when you telling me t... See more

Rated 4 out of 5 stars

Good communication via email about delivery although I had asked to be phoned 1 hour before delivery as I was at work but that didn't happen. Luckily I was in. The delivery driver was very pleasant bu... See more

Company details

  1. Furniture Store
  2. also in
  3. Bedroom Furniture Store
  4. Living Room Furniture Store

About Mattress Shed

Information provided by various external sources

A wise man once said ...

"There are two things in life which you must have - a good pair of shoes and a good bed, because when you're not in one, you're in the other."

Enjoy sweet dreams, and a great nights sleep, with our range of mattresses, mattress toppers, beds, headboards, pillows and bedroom furniture.

Our mattresses are produced using the highest quality materials; our beds are beautifully manufactured; and our bedroom furniture is expertly crafted.

We aim to get you the right product at the right price.

We pride ourselves on making sure our customers are completely satisfied.

With Mattress Shed you won't be disappointed.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(1,020)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Storage Stool

It arrived cracked and broken, and in the wrong colour. I got in touch with customer services by email, and they replied immediately, apologising, and telling me another would be sent right away. I then got another email from them, stating that due to circumstances out of their control, the stool would be shipped out on Friday. I am still waiting for it

April 14, 2015
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Delivery is terrible

I would love to tell you how lovely my bed is however after being promised uncountable amount of times it will be there tomorrow ,3 weeks ago, I am still yet to recieve the bed - not impressed at all

April 14, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi there,

I am sorry to hear that you are not happy with your experience from ourselves.

I can see that your bed was collected by the couriers on the 1/4/15. You then contacted us on the 8th to inform us that you were yet to receive it. We then had to investigate with the courier to do depot searches etc, then 3 working days later (13/04/15) we decided we would have to dispatch a replacement bed to you on consignment Z3DKEX008941.

As we use third party couriers loss/damages can occasionally happen unfortunately which is outwith our control.

We truly do apologise for this. If there are any further issues please let us know via our online helpdesk.

Regards
MattressShed

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Total lack of communication leaves you thinking never again. The bed base eventually arrived but would never use this company again.

April 14, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi there,

I can see that we contacted you via email to inform you of shipping on 31/03/15. We then had no contact from yourself until the 7th to inform us that you were still waiting on the goods. As soon as you had notified us that there was an issue we got straight onto the matter and had it sorted with the courier and delivered on the 9th.

We are sorry to hear that you are not happy with the communication however the emails etc that we send to our customers clearly state the procedure and timescales of delivery and if there are any issues to contact us as couriers do not contact us for a length of time as they require a certain amount of time to do depot searches etc.

We apologise for any inconvenience caused from the matter.

Regards

MattressShed

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Ottoman storage bed

Found this bed in a wowcher email so decided to buy it, as we live in a small bungalow, space is really important, the bed was easy to assemble, very easy instructions to follow, you can fit a lot of things underneath the bed and it is extremely comfortable to sleep on so we have killed 2 birds with one stone!!! Will definitely shop with mattress shed again, brilliant

April 14, 2015
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent value, great customer service and very sturdy and colourful.

I bought 2 of the Merlin Storage stools1 blue and 1 orange for each for my sons. They love them the colours are vibrant and they are very sturdy. They use them as stools for their desks in their bedrooms and double up as a laundry bin. The company were very good with communication and kept me well informed of stock and dispatch. Would definitely deal with Matttress shed again thank you.

April 13, 2015
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

dresser damaged

when I received my dresser it

had been damaged in transit.minrang mattress shed who were very helpful and sent me another one very speedily, they also picked the original one up quickly too. good service.

April 7, 2015
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fabulous sturdy comfortable bed!

The bed took quite a while to put up but once constructed it was very sturdy and comfortable as well as looking gorgeous! I bought a storage bed and it has a lot of space and is very easy to use. Would recommend!

March 31, 2015
Unprompted review
Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

poor delivery & poor response

Was completely unimpressed with delivery. I was not quite home at said delivery estimate and came home to find bed half hanging out the door. Completely obstructing any entrance or exit to my section of flat. If there was a fire my neighbour could not get out. I think your delivery team needs some training on health and safety of others. They could have atleast propped it up against wall so people could get in and out if there was an emergency. And also I have emailed you concerning this and have had no response about this.

March 31, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi there,

I am sorry to hear that you have had some issues with the delivery of your item.

We user a third party courier so do not have control over how their staff work and are trained however will take your feedback to them. With regards to deliveries they are generally sensible in the way in which they deliver goods however perhaps on this occasion the particular driver has not quite thought what they have done through which I can only apologise for.

With regards to contacting us I have searched your email address and no email has been sent to our helpdesk however perhaps you have sent from a different email address.

If you send your message to helpdesk@mattressshed.co.uk as advised on our contact us page on the website you will have a response within 48 working hours.

Kind Regards
MattressShed

Rated 1 out of 5 stars

I'm not happy with your service.

I bought one strong bed and one mattress. Bed gas left not working. And I'm still wating for my mattress. Next time I'm not buying any things from ur site.

March 28, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi,

I have checked your order and it seems that you did not order a mattress with us - I also checked your email address and there is no other orders on the system from your email address.

Please feel free to contact us at helpdesk@mattressshed.co.uk so we can investigate this further. Could you please include the order number that you have on your confirmation email.

With regards to your pistons - The moving parts of the Ottoman bed are very stiff to begin with and do require some force. It time this will ease up. Please ensure the mattress is on the frame as the weight of the mattress is required. Then try to lift slightly before pushing down. Try a couple of times then push down with some force. This will enable you to use the pistons, however If you have any further issues with this please email helpdesk@mattressshed.co.uk

Kind Regards,

Mattress Shed

Rated 5 out of 5 stars

great service

Mattress shed customer service is the best I've come across. The gentleman help me through what I needed. And the bed and Mattress is great my daughter loves the bed so much to be more precise it's a storage bed so no mess in her room.

March 26, 2015
Unprompted review
Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

delivery quick

company sorted wrong delivery out very quickly 4stars for that however my order was done through a deal with wowcher so it states that the bed we were getting was worth £429.99 with the voucher it was £109 + £29.99 for delivery when product arrived and saw the make model ect found the same on amazon with delivery £129.99 also before you wonder no make or model was advertised in the deal .

March 24, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Thank you for taking the time to review your experience with Mattress Shed. There is many makes and models of Ottoman storage bed all supplied by a large number of companies over the UK.

The model currently on Amazon, although named the same as the model you purchased is not the bed from our website, there is quite a difference in the feet of the bed.

All our products are from reputable suppliers and meet British standards. We also provide an aftercare service and a warranty. You will find a number of Ottomans on our website.

The RRP for the bed you purchased is from £429, however this is just a recommended retail price so you will find it may very across the board.

I hope that you are happy with your purchase.

If you wish to discuss this further please do not hesitate to contact us by sending an email to helpdesk@mattressshed.c.uk

Kind Regards,

Mattress Shed

Rated 5 out of 5 stars

fast and efficient

Really impressed with the service and the item. Fast efficient delivery and the product was actually pretty decent and much better than i thought it would be. Definitely going to be vrowsing and buying from mattress shed again.

March 24, 2015
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

ottoman storage bed

It look good value for what I paid , I would preferred the headboard to be a little bit higher than it is ,
Had some problem with delivery

March 24, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi there - I am sorry to hear that you had problems with your delivery. Please email helpdesk@mattressshed.co.uk detailing as much information as possible so we can investigate this further.

Kind Regards,

Mattress Shed

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very Good Service

Bought a bed on line, good delivery time( although part of the order was incorrect but very quickly rectified), product was easy to assemble and of good quality, would have no hesitation recommending the service

March 24, 2015
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Mattress shed great...delivery company horrific

I received an email from the delivery company used by mattress shed saying my bed would be delivered am. When it didn't arrive by 11.30am I called as I had to go to work. The lady I spoke to said she'd contact the delivery driver and get back to me and I'm still waiting on the call. I was horrified to find half??? My bed had been left at my neighbours house. When I called querying why only half the bed was there I was told this happens sometimes. The reasoning defeats me as surely this means double delivery costs? I also requested a time of delivery for the next half and was basically told tough luck it will come when it comes. I specifically told them NOT to leave this with my neighbour as it's such an inconvenience. Lo and behold when I returned it was in my neighbours porch. I emailed the company saying I found both their service and thier customer relations were awful. Needless to say I received no reply. I'm totally disgusted that they couldn't come and go given that the delivery charge was quite high at £39.

March 23, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi - please accept our apologies for the difficulties you faced with your delivery.

If you would like to submit a formal complaint please could you email helpdesk@mattressshed.co.uk where we will be able to forward it to the relevant persons.

Our instructions to the courier is not to leave safe and that it is to be signed for so your items should not have been left on your neighbour's porch.

In addition if you could forward any correspondence between yourself and the couriers that would be very helpful in addressing the complaint.

Once again please accept our apologies - this is not representative of our normal service.

Kind Regards,

Mattress Shed

Rated 3 out of 5 stars

mattress shed delivery of a bed

I checked the delivery people's website to track our delivery, they had tried to deliver but we weren't in. We had no information or email to say they were going to deliver. They said they then sent an email which was never received. I emailed them and they said tell us when you want it delivered which we did but they deliver it on a different day. We have now got our bed the boxes are damaged but don't think the bed is but we won't know until we put it together which will be a few weeks due to decorating.I have had a bed from them previously and it is fine.

March 23, 2015
Unprompted review
Mattress Shed logo

Reply from Mattress Shed

Hi there,

I am sorry to hear that you have been having some issues with your delivery. I can however confirm that an email was sent at 09/03/2015 09:36:28 to your email address registered on our account so am unsure as to why you did not receive this.

With regards to the box being damaged I can only apologise for this. On occasion items can be damaged in transit which is outwith our control as we use third party couriers however if for any reason there is any damage to the parts in a few weeks time when you get time to open the bed to build it please contact us at helpdesk@mattressshed.co.uk with photos and a description of which parts have been damaged. Hopefully everything will be ok as the packaging is designed to take any bumps etc from transit, but if anything has been affected we will have them replaced for you.

Many Thanks for the feedback.

Kind Regards
MattressShed

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look