Numberplatesdirect Reviews 264

TrustScore 1.5 out of 5

1.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

No plates, no response Ordered single rear plate and money taken. Uploaded required documentation straight away. Since then nothing has happened, documentation not marked as checked and no response t... See more

Rated 1 out of 5 stars

Letters on number plate started peeling off within the first week. Asked for photos of the defective plate and since providing them, no contact and won’t respond to emails and calls. I noticed the p... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered single front plate and money taken. Uploaded required doucmentation straight away. Since then nothing has happened, documentation not marked as checked and no response to emails / online form.... See more

Rated 1 out of 5 stars

NOT RECOMENDED. Sent out wrong letter on number plate , even though they had seen my log book then tried to accuse my of trying to do something illegal Customer service does not exist , No phone n... See more

Company details

  1. Vehicles & Transportation

Information provided by various external sources

Europes leading number plate manufactures since 2003


Contact info

1.3

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

264 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Disgusting customer service avoid this company

I replied and called and emailed on the day I received my plates and then dozens of times since to report that the plates sent didn’t match the style I ordered!!!

Never ever received a single reply. So stuck with the plates that they sent! Disgusting service avoid this company!

April 3, 2020
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Happy with the experience.

Package arrived as expected. Well packaged and fitted through the letter box. Plates as ordered and expected. No problems drilling them for screw fitting.

April 1, 2020
Unprompted review
Advertisement
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Thieves

Thieves! I needed plates for a trailer, I have a Lex Auto company car, to get the log book is a real hassle. I haven’t ordered plates before so wasn’t sure whether or what documentation I needed to order online, I started the process with Number Plates Direct, they took payment, as soon as this happened up popped a window saying upload your documents here. So I sent and email asking them to immediately cancel the order. The next day I received an email say that the plates had already been printed and it was in their terms and conditions that they wouldn’t refund my money. As a gesture of goodwill they would refund the fixings and postage. I ordered in the evening and cancelled straight away. I asked for a photo to prove that they had been printed as this seemed farcical. They replied that a photo would cost me me £10 with a sarcastic would you like to send me a link so you can pay. Many emails have followed even with a laughable threat to take me to court if I contact my credit card company to recover the money. The plates were clearly never printed but they are determined to rip me off, the bill comes to just £20 disgusting, avoid!

March 25, 2020
Rated 1 out of 5 stars

ROBBERS DOGS

ordered three plates, one set for van and an extra rear for caravan, never received caravan one, emailed them and was very sorry and would sort straight away, been told it was despatched last friday,13/03/20 still not received it and are now ignoring emails, out and out theft of money, bunch of cowboys how they are still in business is anybody's guess,AVOID LIKE THE PLAGUE.UPDATE 23/03/20 had an email off John,more or less the same email word for word that Richard McLaughlin on earlier review received,take the review off and you will get a refund plus the number plate,John does not seem to understand what customer service is,sort your life out in the first place and I may take the review off,not the other way round,apparently he is a busy man,find this hard to believe.maybe he is busy ripping old grannies off with bog rolls and hand sanitizer,who knows.

March 18, 2020
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Ordered Friday, slow dispatch.

Ordered Friday. Paid for first class delivery. Not dispatched until Monday and only received Wednesday. Had I known I would not have paid for first class delivery.
Otherwise perfectly satisfied with the product.

March 14, 2020
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company like it’s The Corona…

Avoid this company like it’s The Corona Virus!
They are quick enough to ask you for various utility bills and ID after you have ordered your number plates on their web site.
Then they charge you and don’t send your purchase out to you. Ordered 20th Feb still not arrived now 14th March.
Perhaps they have them made in China and ship them via Jersey?
You are unable to leave a message on their phone number.
I have e-mailed at least five times now and had no reply whatsoever.
Appalling non existent customer service.
Stolen £32.93
I even told them I would be reporting them to my card provider and putting a review in Trust pilot if they did not either send me my number plates or action a full refund a week ago.
They have taken my money without supplying the goods and services I have paid them for.
Which is also known as THEFT
Diabolical.
How are they getting away with this sort of behaviour in 2020🤬🤬🤬
Update:
Reply received today as a result of this review.
Is it just me or does this feeble reply imply that I’ll only get a refund after I remove this review.....?🧐
Hello Richard,

Thank you for your recent purchase from NPD

Your case has been passed over to myself, John - I am a manager here at NPD.

I have been notified via a Trust Pilot review that you have not received the order you have made.

Firstly, I personally apologise for this matter and also the lack of communication from the member of staff you have been dealing with.

I am happy to arrange these to be resent with immediate effect tomorrow morning.

If you would be happy to remove the said review I will authorise a refund of 10% of the order total back to your payment card as a gesture of goodwill.

If you do wish to resolve this matter as outlined above, please see the guide below shows how to delete a Trustpilot review.

If you can advise when this has been deleted I will be able to action a refund of the payment.

If you have any further questions please do not hesitate to contact me

Kind Regards,
John

March 14, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I paid for plates to be made as shown…

I paid for plates to be made as shown on the plate builder, spacing slightly different from what I currently have. The plates came not as ordered so I now have a spare pair of plates exactly as the ones on my car. Every site which makes plates makes them as you design them. But not this company, I received good communication from customer service but they state that these plates are bespoke items and as iticked to say I agreed to terms and conditions that they would not refund. no one reads terms and conditions!All other sites offer 14 days refund guarantee but not this one.. I will not be purchasing anything from them again and urge others to think before using them as their plate builder is irrelevant as they take no notice of it

Update: they are now threatening me;
Hello David

No problem - If you wish to leave a negative review we will issue the brand defamation act looking to recover any financial loss from the review including any legal costs we have incurred.

We supply legal plates and legal plates only as stated in our terms and conditions

If you wish to make yourself aware of the brand defamation act please see the below

March 12, 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look