The Switch Store UK Reviews 34

TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Very cheap sockets... Ordered a complete set/several to replace standard white units and the quality is flimsy, cheap and marks extremely easy. The screws that hold the wires are subject to snapping s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Only to pleased without hesitation to promote this company for making available good quality products at an attractive price with no compromise on postal service and contactability. Buy with confide... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

It's my own fault really, I should have checked TrustPilot before ordering from these people. What an absolute shower! I am unable to tell if they are just conmen or just incompetent. I ordered some i... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I've ordered several items from this company over recent months and always received a prompt, efficient service. When the last item I ordered arrived it had a slight fault. I contacted The Switch... See more

Company details

Written by the company

Search the complete catalogue of Varilight switches and sockets on the switch store. Decorative Switches | Decorative Sockets


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

34 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Only to pleased without hesitation to…

Only to pleased without hesitation to promote this company for making available good quality products at an attractive price with no compromise on postal service and contactability.
Buy with confidence.

April 16, 2026
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

Thank you for your positive feedback. We are pleased you were satisfied with our service and with the products, we hope to see you returning soon

Rated 1 out of 5 stars

Very cheap sockets... Quality is poor.

Very cheap sockets... Ordered a complete set/several to replace standard white units and the quality is flimsy, cheap and marks extremely easy. The screws that hold the wires are subject to snapping so trying to ensure connections are tight is risky because it's either snap, or too lose, otherwise they fall out. Would not recommend. Look for a quality website that sell quality components.

January 24, 2026
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

We’re sorry to hear that the products did not meet your expectations. We can see that you placed multiple orders several months ago, we do not seem to have had any contacted from you regarding any issues with your order. If any of your items are faulty then please contact us directly, to allow us to be able to assist you in replacement(s) under the manufacturer's warranty.

Rated 5 out of 5 stars

Good experience

I see poor reviews here, but my experience has been excellent. Good products at good prices. Good communications and they dealt with an item I had mis-ordered without fuss

December 18, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Wouldn’t bother . Can’t return a faulty item if you’ve opened the package ..

Products took a lot longer to come than advertised, got false shipping emails and then when they turned up were chipped and missing parts. Emailed to tell them and they offered a refund if the packaging hadn’t been opened.. which it had as that’s how I know they were chipped and missing parts

Shame as the product would have been nice if it was made properly

Would definitely not use again . Terrible

October 17, 2025
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

We’re sorry to read this review, as our records of communication show that the issue had been resolved. If there are further issues with your order then please do not hesitate to contact us directly so we can assist promptly. We always aim to resolve concerns quickly and fairly, and we appreciate your feedback as it helps us continue improving our products and service

Rated 1 out of 5 stars

Long dispatch times and no updates.

They are taking more than 2 days to dispatch an order.
I got an automated email that they received my order more than 2 days after placing the order.
They charge £5 for shipping and I should expect my switches next year.
Save yourself some time and go to a B&Q or Wickes or stay in the dark until these cats can be bothered to ship your order.

December 6, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Good quality product, and great service

Really pleased with our purchases from here, first time purchases, items arrived on time and well packaged.

Switches are really well made and look a quality product, pleased to see they are made in Britain as well. We would definitely buy other products from here.

October 16, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ordered switches over £300 more then a…

Ordered switches over £300 more then a week still waiting for delivery sent 7 emails no reply

Gajraj Sharma
40 Stroud Road
SW198DG

ordered on 18/01/24

January 29, 2024
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

Good Morning,

We do not have an order showing based on the information provided within your review, we also have not received any email communication from you relating to an order as you have not ordered with us. Could you please kindly remove your review as this is not based on an order with our company.


Kind Regards

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service

I've ordered several items from this company over recent months and always received a prompt, efficient service.
When the last item I ordered arrived it had a slight fault. I contacted The Switch Store by email and received a reply from Mark within a few minutes saying that a replacement would be sent to me, which duly arrived a few days later. A very simple process with no quibbling.
I would certainly use this company again without any hesitation. Reliable and trustworthy.

July 6, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very slow service

Very slow service, Why should i wait weeks for a proiduct that will be delivered next day by others.
What an unfortunate experience.

February 3, 2023
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

Good Afternoon Stephen, I am sorry you are unhappy with the service. Please could you contact us directly with your order details and we can look further into your order for you and work on resolving this for you.

Kind Regards

Rated 5 out of 5 stars

Good service.

Very pleased with the standard of service and quality of the items i ordered at competitive price too,i will order again as and when.

February 15, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Coloured switches and sockets

After a kitchen upgrade we decided
On trying to match up the switches and sockets to the green units. And found the exact match on The Switch Store UK. They look amazing, we will certainly use this store again. Delivery was super fast.

February 15, 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Very very slow service. Unhelpful, impolite response to cancellation request.

I got an email saying that I would receive my items after 5 - 7 days. After 2 weeks later I have not received my item so I asked for a refund.
I got a very unhelpful email in return saying that they had told me about the delays and basically tough luck. The reply incorrectly said that the items are arriving as fast as they promised. At the moment (over 2 weeks after I ordered) the order was dispatched 4 days by hermes and still no sign of it and no sign of a refund.
An hour after writing this review I got a much more friendly message that apologised for the delayed order (that was the first apology I received despite the message saying "I would like to apologise again") and offering to arrange pickup of the item and a refund when it does finally arrive.

October 14, 2021
Unprompted review
The Switch Store UK logo

Reply from The Switch Store UK

Hi Giles,

We are sorry your experience with us has not been positive. I have looked into your order and can see you were emailed yesterday regarding us collecting from you and issuing a refund. We will call you this morning to discuss your order and get this resolved for you.

Kind Regards

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look