Banner for Ty Ty Nursery

Ty Ty Nursery Reviews 

415
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 389 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the exceptionally fast delivery times and careful packaging, noting that fragile plants consistently arrive in wonderful condition and are ready to grow successfully. Many people are also very happy with the wide online selection of healthy trees and the incredibly helpful assistance provided by the staff. However, some customers also noted recurring issues regarding plants arriving completely dead, severely damaged, or in very poor condition overall. A few other people also felt that the customer service responses and strict return policies were quite frustrating when they tried seeking proper replacements.

What people talk about most

Product

Users describe positive interactions with product, highlighting that trees and plants arrive quickly with... See more

Quality

Clients share ambiguous opinions on quality, with many reviewers praising the healthy root systems, fast... See more

Order

People report ambiguous experiences with order, as many reviewers highlight fast shipping times and carefully... See more

Delivery service

Customers had positive experiences with delivery service praising quick and prompt shipping times that often... See more

Customer service

Reviewers highlight ambiguous aspects of customer service, with some consumers praising polite,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I love tyty nursery and their customer service. I just took one star off because, the nectarine tree that I received was all yellow, the leaves fell, we planted anyway. We’ll see what happens. As mu... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Every part of process was great. Time from ship to door was reasonable. Packaging to protect trees was well engineered. I've bought many trees online, and to date, Ty Ty has been superb. Now, I may s... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The plants were received in good condition with developed root systems. There were no planting instructions with them and the instructions on the TyTy website were limited. I could not find instructio... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Great shipping time order came quickly faster that expected however there is a problem with the trees they look dead I planted them in grow bag as soon I got per the instructions but no green showing... See more

Company replied


Company details

  1. Plant Nursery
  2. also in
  3. Garden Center

Written by the company

Ty Ty Nursery is a family-owned, mail-order nursery that has been growing and shipping quality plants to customers nationwide since 1978. Based in Ty Ty, Georgia, we specialize in fruit trees, nut trees, berry plants, grape vines, bamboo, flowering trees, shade trees, and landscaping plants for home gardeners, orchard growers, and landowners across the United States. With nearly five decades of experience, Ty Ty Nursery is known for offering a wide selection of plant varieties, multiple plant sizes to fit any budget, and prices that are often significantly lower than traditional retail nurseries. Our plants are grown with care, inspected for quality, and shipped at the proper time to ensure the best chance of success after planting. As a mail-order–only nursery, we focus on nationwide shipping rather than walk-in retail, allowing us to serve customers in a wide range of climates and growing zones. Every order is backed by our free one-year Plantsurance guarantee and a lifetime true-to-name guarantee, giving customers confidence in every purchase. At Ty Ty Nursery, our goal is simple: provide healthy plants, honest guidance, and dependable service to help every customer grow with success.

Free One-Year Plantsurance Guarantee on Every Plant

Written by the company

Shop with confidence at Ty Ty Nursery. Every tree and plant we sell is backed by our free one-year Plantsurance guarantee, giving you peace of mind and support if a plant doesn’t survive. We stand behind our plants and our customers.
Plantsurance Guarantee – Peace of Mind with Every Order At Ty Ty Nursery, we proudly stand behind the quality of our trees and plants with our free one-year Plantsurance guarantee, included at no additional cost with every purchase. We understand that plants are living products and that success can be influenced by many factors such as weather, soil conditions, planting practices, and regional climate. Our Plantsurance program is designed to give customers confidence and support if a plant does not survive. If a plant fails within one year of delivery, customers may submit a Plantsurance claim for review. Once verified, Ty Ty Nursery issues store credit for the original purchase price of the plant, including any promotional or sale pricing at the time of purchase. This store credit can be used toward future orders of trees, plants, or other nursery products on our website. Plantsurance store credit allows customers the flexibility to reorder the same plant or choose a different variety that may be better suited to their growing conditions. Because shipping live plants involves carrier and handling costs that are incurred regardless of plant survival, shipping fees and taxes are not included in the Plantsurance credit. To ensure fairness and consistency, claims may require photos, growth monitoring, and simple verification steps such as a bark scratch test. This process helps confirm plant viability and ensures that all customers are treated equally under the guarantee. Our Plantsurance guarantee reflects our long-term commitment to customer success, transparency, and trust. By offering a free one-year plant guarantee, Ty Ty Nursery helps customers grow with confidence while maintaining fair pricing and nationwide shipping of live plants.

Our Promise to You

Ty Ty Nursery Is Committed to Customer Satisfaction

Ty Ty Nursery Is Committed to Customer Satisfaction
At Ty Ty Nursery, we focus on delivering dependable quality, fair pricing, and a positive experience with every order. Each plant is backed by our Free 1-Year Plantsurance Guarantee and Lifetime True-to-Name Guarantee, so customers can order with confidence knowing their trees arrive healthy and true to variety. With pricing often significantly lower than many competitors, we work to make fruit trees, nut trees, grape vines, and other plants more accessible to home gardeners and growers nationwide. As a Google Trusted Store, Ty Ty Nursery is committed to transparent service, careful handling, and fast, reliable shipping throughout the growing season.

Contact info

50% Off End of Season Plant Liquidation!

Use code: GONE to save 50% Off all plants at Ty Ty Nursery!

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

415 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 94% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(415)

389 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Not Better Business Bureau Accredited, Read BBB reviews

I bought Plum trees and Grape vines, which were two separate orders. Two of Two plum trees are dead. One of two grape vines are dead. I made two separate "Plantsurance" Claims, one claim for the two plum trees and another claim for the grape vine. When I made the plum tree claim, they gave me credit for one tree, for $29.75. I replied back to let them know, the claim was for two plum trees. When I sent my pictures for the grape vine claim, they responded with "If each tree was 59.50 and you received 50% discount what you paid was provided in the credit. I'm not sure where the discrepancy is?". The person was talking about the plum tree claim in the grape vine claim but also, each tree was $29.75, after a discount, and both trees are totaled at $59.50. One grape vine is $22.72. So, they were certainly talking about the plum tree claim. Also, the "Plantsurance" is advertised as "Hassle Free". Clicking on the 1yr Plantsurance Policy, said "... you will receive a store credit for the value of the plants that did not survive transplanting...". Even if I bought the plants with a discount, I am not getting the "Value" of the plant in store credit. They give you the credit of what you paid for. This process has been a hassle, they are unwilling to work with the customer, and it appears their "Plantsurance" policy is a scam, to a degree. I just want my plants replaced, which would cost $34.75 for one plum tree. I paid full price for the grape vines, because the page reloaded and the coupon did not process. I tried to immediately cancel the order, through their "My Account" section, and clicked "Change quantities / cancel orders". I could not cancel the order, because it was already "shipped". This happened moments after making the order, which makes the "Change quantities / cancel orders" link, a fake or unusable link to change your order. Do not do business with Ty Ty Nursery, you can get some of these plants from Tractor Supply for cheaper and without paying shipping.

May 1, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We sincerely apologize for the confusion and frustration surrounding both claims. After reviewing the correspondence, the credit issued for the two plum trees reflected the amount paid after the 50% promotion. This promotion effectively reduced the total cost of the two trees to $29.75. Regarding the grapevine order, the promotion did not apply because that order did not meet the required $100 minimum. We understand that the explanations provided were unclear, and a member of our team will reach out to you directly to review the claims and work toward making this right.

Rated 5 out of 5 stars

This company lives up to their…

This company lives up to their reputation. Product is AA and they stand behind it no question asked.

January 15, 2026
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you so much for your kind review! We truly appreciate your support and are glad to hear you were pleased with both the quality of our products and our customer service. We look forward to serving you again!

Rated 1 out of 5 stars

I ordered almost $400 worth of cherry…

I ordered almost $400 worth of cherry trees. They told me it could not be shipped til 2027. I asked for my refund. Theresa the person who works there came back and said we can give you a store credit or ship early in 2027. After I told her to please refund me she came back and said we can ship in 2027. Again I asked for a refund. The emails have gone back and forth for 3-4 times still no refund. I had dealt h with this company years ago and i should have remembered how bad it was then when I ordered.
Now I need to get with my bank to report fraud. Do not ever order from this horrible company. They will steal your money!

July 13, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We sincerely apologize for the frustration and any miscommunication regarding your order. The cherry trees were purchased as a preorder with a future shipping date, but we understand that the timing did not work for you. Your order has now been canceled and fully refunded to your original payment method. Please allow 3–5 business days for the refund to appear, depending on your bank. We regret the inconvenience and appreciate the opportunity to resolve this.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers—arrived damaged and horrible…

Scammers—arrived damaged and horrible customer service.

Absolute scammers. I ordered three trees, and two of them arrived semi-dead. I have reached out multiple times via email to request a refund or credit for the two damaged trees (a loss of $120), but they have ignored me.

Only one tree out of the three was acceptable. Their lack of communication is unprofessional, and they clearly do not stand behind their products. Save your money and shop elsewhere. They owe me $120 and have lost a customer.

Update – response to the Tyty reaction here:
I have provided photos on 5-1-2026. I have also sent 4 more emails between May and July 2026. With the exception of the very initial email sent by the company from 4-28-2026 and signed by Theresa, I received no response.

April 16, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear about your experience. After reviewing the correspondence, we confirmed that our team responded to your emails requesting photos of the two trees you were concerned about. At this time, we have not received those photos. Please send them to us at your earliest convenience, and we will review the condition of the trees and work to resolve the issue promptly.

Rated 1 out of 5 stars

This company is a disaster

This company is a disaster! They are a complete scam! They offer a deceptive one year guarantee on their plants. I found out they issueda store credit ( not including shipping charges). DO NOT order from this company! They should be shut down and closed by the better business bureau!

July 16, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry for the frustration and that the Plantsurance coverage does not cover the cost of shipping. Our one-year Plantsurance provides store credit for the exact price paid for the affected plants after any discounts, excluding shipping charges and taxes. However, as a courtesy, I have gone ahead and issued a refund. We sincerely apologize for the misunderstanding and inconvenience.

Rated 3 out of 5 stars

Walnut trees are not as advertised

Order English Walnut, Heartnut, and Butternuts 8 years ago. I have waited patiently for the nuts to start forming and dropping. Went out to check trees this evening. All the nuts are the same. Every single tree are black walnuts. Most of the trees survived to adulthood so that is a plus. However over $1000 wasted on trees species I did not want and that are considered invasive in my area. DO NOT BUY WALNUT TREES FROM THIS COMPANY.

Update: Contacted with 24 hours by new owners. They were very respectful and responsive. I will add that the chestnut and pecan varieties that were also ordered at the same time are thriving and producing (chestnuts at least).

Increased stars from 1 to 3 based on customer service. I still stand by my buyer beware of the walnut trees. It will take several years again to find out if these trees are correct varieties or not.

July 13, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you for your understanding and for giving us the opportunity to address this issue. We sincerely appreciate you updating your review and recognizing the efforts of our team. We regret the original mix-up with the walnut trees and are grateful that you allowed us the chance to make it right. We also appreciate your positive feedback regarding the chestnut and pecan trees.

Rated 1 out of 5 stars

They delete negative reviews

They delete negative reviews. And they have a lot of them. They consistently send dead or dying bare root stock at the end of season so you can't get a refund, just store credit (that you can't apply until the following year). They misrepresent quality compared to what is shipped. Across the board, disappointing.

May 21, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear about your experience. We do not have the ability to delete customer reviews. After reviewing the correspondence, our team was waiting to receive the requested photos needed to complete your claim. However, as a courtesy, we have gone ahead and issued a refund. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience.

Rated 2 out of 5 stars

Not good if you end up with an issue

I gave 2 stars since a few of the trees I bought are doing well. There were a couple that died and they would not replace them, instead gave me store credit. That means I still had to pay money to ship new ones. The ones they shipped were dead and they will not replace those since they were purchased using the store credit. So now I'm out 50-60$ with nothing to show. They were not rude to me but I still will not buy from them again cause I know if there is an issue, fixing it is not in their best interest.

July 10, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the frustration and disappointment you've had. We understand why you feel let down, and this is not the experience we want any of our customers to have. We are going to have a representative reach out to you directly to review your situation and make this right for you. We truly appreciate your feedback and the opportunity to work toward a resolution.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service

I had a very disappointing experience with Ty Ty Nursery. I ordered a Chinese Snowball plant, and it arrived completely dry and appeared dead. When I contacted customer service, I was told to wait a couple of months before they would consider replacing it, just in case it was still alive.

After waiting as instructed, I performed the scratch test again, took new photos, and sent them in. They finally agreed the plant was dead, but instead of issuing a refund, they only gave me store credit.

When I tried to use the credit to reorder the same plant in July, I discovered it wouldn’t be available until December. That makes no sense because I live in an area where the ground is frozen and covered with snow in December, so I can’t even plant it then. I asked if they could simply refund my money instead, but they refused.

After months of waiting, I still don’t have the plant I paid for, and I’m left with store credit I can’t use for what I originally wanted. The entire process was frustrating, and the customer service was not helpful or accommodating. I would not recommend this company based on my experience.

July 10, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you experienced. Unfortunately, we are unable to ship the Chinese Snowball plant during this time of year, and we understand that a December delivery would not be suitable for planting in your area. Because of this, I have gone ahead and issued a refund for the plant instead of leaving the amount as store credit. We regret the inconvenience and appreciate your patience throughout the process.

Rated 1 out of 5 stars

Ordered five raspberry canes that came…

Ordered five raspberry canes that came very lifeless looking. Planted them and hoped they would come out of dormancy, but they never did. Filed a claim with them which they granted, but they only will warranty the plant and not any of the fertilizer or transplant kits that they sell with it. In addition, if they give any discount on the entire order, they will take that discount and apply it solely to the plants and only refund what is most beneficial to them. When trying to talk to customer service, it is clear that they are only looking to refund the minimum amount possible in store credit. Based on customer service alone, I would not recommend doing business with them.

July 5, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We sincerely apologize for the frustration you experienced. Our Plantsurance coverage applies only to the amount paid for the plant material and does not include fertilizer, transplant kits, shipping, or taxes. Any discounts applied at the time of purchase are also reflected in the credit amount. However, we understand your concerns and will have a member of our team reach out to you directly to review the situation and work toward making this right.

Rated 1 out of 5 stars

I purchased a 5 to 6 foot fig tree

I purchased a 5 to 6 foot fig tree. Wanted to arrive the box was severely damaged and the tip of the big tree or if you could call it that it had no limbs. It was only a single stick looked dead. I contacted the customer service team I supplied photos. Well that would work for me was the cost of the tree not the tax nor the nearly $40 in shipping they charge me for a dead tree that was damaged as well. They won that refund the money. They will only give a credit so I will have to spend another $45-$50 if I want to try to replace it why would I want another tree from them? It’s not even a tree. It comes as a 5 foot stick. That is no more than a quarter inch round. It’s a joke.

After contacting the BBB and filing a complaint they refunded the entire amount. Why can’t companies do the right thing to begin with…

July 6, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We sincerely apologize for the condition in which the fig tree arrived and for the frustration this caused. After reviewing the situation, the order has been canceled and a full refund has been issued. We regret that the tree and your overall experience did not meet expectations.

Rated 2 out of 5 stars

High failure rate

Before ordering, buyers should closely consider this company’s quality control and return policy. Over a three-year period, I purchased three trees. The first died within a week, the second was healthy, and the third arrived dead on arrival.

While a single dead plant might be an anomaly, a majority failure rate indicates a systemic issue. More importantly, their policy dictates that if a product arrives dead, the customer must absorb the cost of shipping and accept store credit rather than a refund. This policy effectively forces the consumer to pay for the company’s quality control errors. Proceed with caution.

May 21, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear you were disappointed with your experience. We do want to clarify that our trees are not shipped dead; many are shipped dormant, and each plant is checked for viability and health before leaving our nursery.

We also understand that not every transplant is successful, which is why we provide our free one-year Plantsurance warranty. In this case, store credit was issued on both orders that did not survive after planting, in accordance with our policy. We appreciate you outlining the process and are sorry the trees did not work out for you.

Rated 1 out of 5 stars

My paw paws are still nothing but a…

My paw paws and one cherry are still nothing but a stick! I have bought a lot just check my email you send stuff to.

June 23, 2026
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear your Paw Paw trees and one cherry tree have not shown growth yet. We do offer a free one-year Plantsurance guarantee and would be happy to walk you through the claim process.

Please call us at 888-758-2252 so one of our representatives can review your order and help get a credit issued for replacements if the plants have failed. We are glad to hear the other 8 plants from your order are doing well and appreciate your continued business.

Rated 5 out of 5 stars

By far the best bare root plants.

By far the best bare root plants I've ever purchased. Well packed, fast shipping, and healthy plants. I've bought from TyTy for over 10 years and keep coming back!

June 1, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you so much for your continued support over the past 10 years. We’re thrilled to hear these are the best bare-root plants you’ve purchased and that your orders have arrived well packed, healthy, and quickly. We truly appreciate your loyalty and look forward to helping you for many more seasons.

Rated 1 out of 5 stars

ordered 12 trees

ordered 12 trees. 10 died within two weeks. Sent proof (photos, scratch tests).
Credit was issued for price of tree. Taxes and shipping are not refunded (credited).
I bought them when on-sale, now must re-purchase at higher price or "wait until we have a sale"
They refuse to send replacement of identical trees, which makes most sense. Now I have to pay higher price, pay more than double taxes (more taxes since price is higher) and shipping.
Why not just send replacement of identical lost items?

July 2, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear about your concern. We would like to look into this further, but we are unable to locate an order under your name with the details provided.

Please provide your order number so we can review the order, confirm what was purchased, and better assist with the claim and credit information.

Rated 4 out of 5 stars

Great shipping time order came however upon contacting them they made good on the trees just as they pro I will be doing business with them again. Very reasonable quickly…

Great shipping time order came quickly faster that expected however there is a problem with the trees they look dead I planted them in grow bag as soon I got per the instructions but no green showing as of yet. I am afraid they are dead

June 23, 2026
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you for the 4-star review. We’re glad your order arrived quickly and faster than expected.

It is common for bare-root trees to arrive dormant and take some time before showing visible green growth. Please give us a call at 888-758-2252, and one of our representatives will be happy to review the care steps with you and help see if we can get those plants going.

Rated 1 out of 5 stars

The tree that I bought wasn’t in the…

The tree that I bought wasn’t in the best condition when it arrived. The rootball didn’t have any soil. We planted it immediately hoping it would survive but it’s been almost a month now and it looks like it’s dead. All the leaves and branches have fallen off and we don’t see any new growth at all.

June 24, 2026
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear the tree did not do well after arrival and planting. Our trees are shipped bare root, so they may arrive without soil around the roots, but we understand your concern with the condition and lack of new growth.

After reviewing the situation, we have refunded your order today. We appreciate you bringing this to our attention so we could resolve the matter financially.

Rated 1 out of 5 stars

Less than 50 % survival rate and really ad customer service.

Really bad customer service.
Low quality plants less than 50% survival rate after receiving and replanting.
They don't send replacements they only give store credit and you have to pay the shipment again.
I purchased 4 fruit trees in june and half died.
This is a scam in my opinion.

June 2, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear you were disappointed with your order and experience. After reviewing the situation, we have canceled and refunded your order today.

We understand your frustration and appreciate you bringing your concerns to our attention so we could resolve the matter financially.

Rated 5 out of 5 stars

Great selection

Great selection, very healthy plants. I received my order carefully packed and was ready to plant them immediately. Unfortunately some of them did not make it but most are doing great! Very happy with my purchase.

June 24, 2026
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

Thank you so much for the kind review. We’re glad you enjoyed the selection and that your order arrived carefully packed and ready to plant. We’re sorry to hear a few did not make it, but we’re happy most are doing great and that you’re pleased with your purchase. We truly appreciate your business.

Rated 2 out of 5 stars

Very disappointed with the whole experience.

Very disappointed in our entire experience. My daughter who lives in Nashville wanted a fig tree for her birthday. We did extensive research as to which tree would do best in her growing zone. We visited several local nurseries looking for a Chicago Hardy fig and found none. We then explored online and ended up choosing Ty Ty. She wanted the 4-5foot tree and that is what we bought. It arrived with the top broken off (approx. 6 inches). I contacted the nursery and we followed the direction of pruning the tree. When the growth started it was at 30 inches. We were told my account would be refunded accordingly. I had asked for a new tree hoping it would be better. At this point we are frustrated with the whole experience. She wanted a tree, not a bush.

June 29, 2026
Unprompted review
Ty Ty Nursery logo

Reply from Ty Ty Nursery

We’re sorry to hear you and your daughter were disappointed with the Chicago Hardy Fig Tree and the overall experience. We understand the frustration, especially since this was purchased as a birthday gift and you were expecting a 4-5 ft tree.

After reviewing the situation, we have canceled and refunded the order today. We appreciate you bringing your concerns to our attention so we could resolve the matter financially.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look