Gloverall Reviews 

1,668
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Ordered the grey Monty duffle coat on Sunday. Autofill messed up my postcode. Contacted customer service. They sorted it out. Coat arrived on Tuesday. Amazing. Love the coat. Slightly dsrkervthan on m... See more

Rated 5 out of 5 stars

Great site, wide range and good descriptions.Very helpful fitting guides.I had occasion to email some questions and got a quick and helpful reply.The item I bought was a present and was delivered exa... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I purchased a Morris Duffle coat and an alternative colour which shipped as the item I ordered was not showing in stock The item arrived perfectly packaged within 24 hours of dispatch via D... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Very efficient delivery and return service. The full length grey duffle is perfect and receiving plenty of complimentary comments. I look like Noel Coward or Jack Hawkins in the David Lean Film ‘In Wh... See more

Company replied

Company details

  1. Clothing Store
  2. also in
  3. Children's Clothing Store
  4. Men's Clothing Store
  5. Outerwear Store
  6. Women's Clothing Store

Written by the company

Home to the original duffle coat, the foundations of the brand have been built on manufacturing quality British outerwear. This strong brand history, dating back to 1950, is something we are extremely proud of.


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 30% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(1,668)

18 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Peter Greer
Thank you for your review. We are very pleased that you are happy with your order.
Regards,
Gloverall.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Never responded to my email

Never responded to my email. XL is really like a medium

July 21, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Jim Peacock
Thank you for your review. The last email we received from you was after the end of the working day July 24 and our customer service team responded the following morning. The only other email from you was back in 2020 and we responded then as well. Are you referring to an email from a different account? If not then maybe the reply went to your spam/junk?
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

There is no better quality for this…

There is no better quality for this original piece of clothing, presented and delivered with extraordinary service and expertise! Thank you very much!

July 22, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Hendrik
Thank you for your review. We are very glad that you are so pleased with the quality of your garment, how it was packaged and presented and that your delivery arrived without delay. We are also very glad that you were pleased with our service.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Very quick service and delivery

Very quick service and delivery. Well packaged, great fit.

July 21, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Steve Perkins
Thank you for your review. We are pleased that you are happy with our quick service and delivery and that there were no issues with either. We are also glad that you were pleased with the packaging and more importantly your new garment. Hopefully it will serve you well for a long time.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Love my coat!

I was so disappointed the coat was out of stock and so pleased when it came back online. I absolutely love my new coat! It is really beautiful, excellent quality and quick delivery

July 21, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Mark Banham
Thank you for your review. We are glad that you were able to get the coat that you wanted in the end. We're happy that your coat arrived quickly and without issues and that the coat was to your liking.
Regards,
Gloverall.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

People need to be aware there's no service after sales

Despite previous responses regarding the best place to resolve issue is via customer service email, it seems like there would be no expectation of customer service after sales. Or at least nothing but defensive customer service.

I don't think there's anything worthy of hiding in private correspondence.

Scroll down and you would find more people complaining about this. They would give you the impression that things are of good quality and your questions will be answered in public, until you have received the item, ideally overseas where the return postage is high.

People rarely talk about these experiences because they are not pleasant, but for something that imho is worth £150 to be sold at £400, the extra £250 doesn't go into bettering the service. Or maybe the employees are unhappy about the product themselves.

Defend yourselves with better product, not words.

July 31, 2025
Unprompted review
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Z D
Thank you for your feedback. We apologies if we have made you feel ignored. The previous direction toward email was because customer service are best able to address concerns and we can't communicate properly through reviews, as mentioned in a previous response to one of your previous reviews.

We are not hiding in private correspondence. Emails are just the more suitable method of communication with customers when trying to address their concerns. It is the same when other customers have had problems that need addressing. Besides, with all due respect, you have left three previous reviews regarding this situation and each time we have responded to each of your concerns. That is hardly hiding.

I understand that you are frustrated because you aren't getting what you want, but our customer service do their best to address any concerns or inquiries that customers have and have been frequently in contact with you since June 13th trying to resolve this matter. They have explained, as have I in your previous reviews, that we provide repairs or cover the cost for repairs within the 1 year warranty but after that we don't unless we are at fault. Your order was completed in January 2022 so 3 years passed before you contacted us about the fault. That is well outside of the warranty and the pictures you sent recently had no indication of fault so there is no reason to make an exception.

There are some that have complained about service, though there are far more that were satisfied with our service, and we have done our best to address those concerns and resolve the issue for each customer. We are not trying to trap customers with unsatisfying or poor products.

Apologies if my reply came off as defensive or aggressive or in any other way that you didn't like, however, I wanted to directly address your concerns in turn clearly. I can see since making this review that you and our customer service have resolved this matter.

Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Search and you will find

Great quality, also the price was manageable. I saw your Monty coat on Art Detectives and thought that I’d search one out for myself, and I’m very pleased that I did!

July 13, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Mr. Earl G. Schacht
Thank you for your review. We are happy that you are pleased with the quality of your Monty and deemed the price fair. We are also pleased that you found what you were looking for and hope it lasts for years to come.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful service and great quality…

Very helpful service and great quality clothing

June 26, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Jason Taylor
Thank you for your review. We are pleased that you are happy with our service and they were able to help you. We're also pleased that the quality of your new clothing impressed.
Regards,
Gloverall.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Fabulous garments …

Fast delivery to New Zealand amazing quality Duffel which is what I’d expected submariner jumper gorgeous too !

June 23, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Ian Kelly
Thank you for your review. We are happy that your order was delivered quickly without issue. We are also very glad that your Duffle coat lived up to your expectations and that you liked your submariner too.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Great product

Great product, well made, fits well, ships quickly.

June 23, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Andrew McDonald
Thank you for your review. We are glad that you are happy with your garment, both the quality and fit, and are pleased that it arrived quickly and without issue.
Regards,
Gloverall.

Rated 2 out of 5 stars

De Bonne Facture Duffle

Bought De Bonne Facture Monty Duffle Coat, fabric quality was good. However, the pattern was asymmetrical, totally different from the pictures on the website. I advised the customer support it should have been added a note of caution on the site beforehand, but they only defensively replied why the random patterns were made due to the production process…

June 20, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello KK
Thank you for your review. We sincerely apologise that the pattern wasn't what you were expecting and that my colleagues reply came off as defensive. I can see that they have already replied to your review in an email, but to reiterate we have taken your feedback on board and a notice has been added to the product page to warn that the pattern might not be a match due to the manufacturing process.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Prompt delivery of items as described!

Prompt delivery of items as described!

June 9, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Brenda
Thank you for your review. We are pleased that your order arrived quickly and without issues and you were happy with the items.
Regards,
Gloverall.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Excellent service and super quick…

Excellent service and super quick delivery to New Zealand.

June 6, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Paul
Thank you for your review. We are happy that our service was to your satisfaction and the delivery was quick without issues.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent quality products

Excellent quality products! Efficient delivery and great customer service! Does what it says!

June 6, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Denise
Thank you for your review. We are glad that you were so happy with your order, the quality which we take great pride in, that there were no issues with the delivery, and our customer service was helpful.
Regards,
Gloverall.

Rated 4 out of 5 stars

Coat was on sale

Coat was on sale
Fabric was not impressive

May 19, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Edward
Thank you for your review. It is unfortunate that you weren't happy with the fabric, was their a fault or was it just a preference issue? If it was a fault then please contact our Customer Service so we can get that sorted for you.
Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Very good price

Very good price, good service, reasonably fast shipping with no issues.

May 27, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Michael
Thank you for your review. We are glad that you were satisfied by our service, that your order was shipped and arrived without issue, and that you found our pricing to be fair.
Regards,
Gloverall.

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Great Duffle Coat but weak fastening

Great Duffle. Warm and comfortable. Weak links are the rope loops for the toggles. After two winters it frayed then broke. Gloverall will sell you bits of rope - but won’t accept it back to mend. Ordinary sewing machines can’t cope. Could learn from Barbour who do just that. Disappointing customer care.

October 1, 2024
Unprompted review
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Carol
Thank you for your review. We are glad that your purchase is warm and comfortable, though it is a shame about the jute rope. We do repairs ourselves or cover the costs up to a year after purchase as covered by our warranty, but beyond that we don't. We then recommend using a reliable tailor/seamstress since they should know what to do and if not give recommendations for someone that does. We don't cover those costs.

We do this because if the rope breaks too quickly then there was likely a fault even if the rope appeared to be perfect. It can be hard to tell with rope until it breaks because faults missed by our QC are more likely on the inside. However, if a year has passed before the rope breaks then the cause cannot be certain since many factors would have contributed.

We're sorry that you were disappointed with our customer care.
Regards,
Gloverall.

Rated 4 out of 5 stars

If you are outside the UK: only order what you want to keep

International returns expensive - but customer service is fast and helpful!

May 21, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Georg
Thank you for your review. It is a shame that you were disappointed with the returns, we apologise, but we cannot help the price. As for the process itself, what about it was complicated?

Update - We are glad that our customer service was able to help you and do so quickly.

Regards,
Gloverall.

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful product and excellent…

Beautiful product and excellent delivery service--thank you!

May 19, 2025
Gloverall logo

Reply from Gloverall

Hello Kyra
Thank you for your review. We are glad that you were so pleased with your order and the delivery service.
Regards,
Gloverall.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look