Mobileshop.com Reviews 

929
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 61 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Customers frequently faced frustrating delivery delays, with orders placed on unexpected holds and people dealing with sudden credit or security check failures. Consumers found customer service extremely unhelpful, struggling to reach anyone who could resolve ongoing issues, explain unfulfilled contracts, or provide clear answers. However, some customers also noted that their purchases went smoothly without any unexpected hitches or frustrating delays. A few reviewers successfully received their new devices quickly and warmly praised the entire buying process from start to finish. People deeply appreciated when everything worked out well and encouraged other buyers not to worry.

What people talk about most

Order

Reviewers highlight deep frustration regarding order processing, frequently noting that purchases are... See more

Product

Consumers find product experiences to be ambiguous as customer opinions are heavily divided regarding their... See more

Customer service

Reviewers express deep frustration and negative feedback regarding customer service, highlighting that... See more

Service

People report negative experiences with service, describing the ordering process as a shambles due to... See more

Customer communications

Clients share negative opinions on customer communications, frequently reporting a lack of response after... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Avoid Avoid!! This Samsung and mobile shop Collab is a joke. My s26 order on 'pause'. Asking for alternative email. Gave it, No communication, no refund, no phone or contract. I have seen from... See more

Rated 1 out of 5 stars

Dont appear to be able to give 0 stars. Poor company. Ordered a phone through Samsung to be delivered next working day. Held up by Mobileshop. No way to contact them at the weekend despite them cont... See more

Rated 1 out of 5 stars

Absolute shambles. Got a perfect credit score never missed a payment in my life. Can provide id etc proof of occupation the lot but still failed security. Easier to get a mortgage than getting a phone... See more

Rated 1 out of 5 stars

Lie when they ring up. I bought a phone on Samsung store, no mention that the O2 contract offered was nothing to do with Samsung. Last I heard from Samsung is that the deal is cancelled but no news on... See more


Company details

  1. Cell Phone Store

Information provided by various external sources

Mobileshop.com range 4G mobile phones and provide contract mobile phone deals on leading UK 4G networks.


Contact info

1.5

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

929 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.5

All reviews

(929)

57 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Scam company no response no email or contact number

I ordered a phone through samsung with three and then this unknown company comes up and their website doesn't work. They took my money £249 and now I don't even know how to contact them. I tried to email them and the email seems like doesn't exist and there is no contact number. I feel terrible and feel I have been scammed. Now i don't know where my phone is and whats going on no one contacted me.

August 2, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Fraz,

Thank you for your review.

I am sorry you feel apprehensive about ordering through us, if you would like to discuss your order you can email into us at care@mobileshop.com or you can call us on 0330 726 7467 we have been working with Samsung for several years now and we have been working with Samsung for several years. We have very good reviews on trust pilot and we will be more than happy to put you mind at ease, please give us a call at a time of your convenience and we will assist you in any way we can.

Thanks, Lottie.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Awful absolutely awful

Never known a company with such bad customer service it's basically no existant.
Ordered a phone i thought from Samsung turn out I'd unknowingly been transfered to this joke of company mobileshop.com

My order got almost instantly paused because they needed further address information to which I promptly replied to the email.
I have received no update, my order is still paused.
I have emailed twice and also tried phoning samsung to try and get this sorted. No one is able to help or acknowledge me.
At this point they have £229 of my money and they don't even have the courtesy to send you an automated email response letting you know they have received your message.
The website is shocking and the number listed on their isn't their direct line it refers back to Samsung who know nothing about the order number despite it being a Samsung order number.

At this point I'm starting to become furious. Half at Samsung for affiliating them selves with such a company with such a poor standard of customer service and half at mobileshop for just being unreachable to the point of it being rude.

Extremely unhappy!
Don't expect I'll get a response from them here either.
I'll give it 24 hours then I will be disputing the transaction with my bank!

August 1, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Josh,

Thank you for your review.

I am sorry to hear you feel you have had a less than satisfactory experience, Providing a positive customer service is core to our company values and we take this very seriously. We have had high amounts of contact recently and we do apologise for any delay, we truly appreciate your patience and understanding.

We are always looking for ways to improve our customer journey and we really appreciate your feedback.

I can see a member of our customer support team has contacted you regarding your order, hopefully this has clarified some things.

Thanks, Lottie

Rated 1 out of 5 stars

Horrible experience

Ordered a Samsung phone through the Samsung website on contract with 3 which is provided by mobileshop. But when I called and checked with mobileshop they said there isn't an order in my name. Absolutely gutted. Don't know what to do now.

Called twice and provided all the details I have to check my order but according to them there's no such order. Mail has no reply either.

July 29, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello,

Thank you for your review.

I am sorry that you feel you have had a less than satisfactory experience, we take customer service very seriously, I have been looking in your order and I will email you separately so we can get this resolved as soon as possible.

We truly appreciate your patience and understanding.

Thanks, Lottie.

Rated 2 out of 5 stars

Don’t Trust

Well not nice to work with dont
Reply to message and when they expect an offer they sell to someone else and don’t reply

July 28, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Kevin,

Thank you for your review.

I am very sorry to hear this, customer service is very important to us and our number 1 priority.

I have contacted you requesting further information so we can discuss this further and provide more assistance.

Thanks, Lottie.

Rated 1 out of 5 stars

Samsung? No, thanks 😡😡😡

Hello,
I ordered my new Samsung A54 with Mobileshope.com on Monday 03rd of July, it was on their website "next day delivery".Actually arrived on Sunday!!!That was after a few emails with their staff.

I thought that my problem with this company finished but actually it started 😡

I also ordered contract with o2 which said 20GB (10GB +10GB extra free) for £22. But only recieving 10GB and o
O2 says there is no extra 10GB free on my contract!!!

I rung and I messaged mobile shop. Their customer service was unhelpful. I spent more than 20 minutes on the phone last time. I tried to resolve problem, but it was nothing done. NO CHANCE to talk with manager or higher staff !!!

Don't buy from them. Really poor customer service and they selling wrong contracts.

July 3, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi There,

Thank you for your review.

Please accept our apologies, I am very sorry to hear that you feel this way. Please be reassured that customer service is very important to us and taken very seriously

We will always attempt to send our handsets out for next day delivery but this is subject to stock and that the order goes through with no issues that could affect processing.

I have asked a customer service adviser to message you in relation to the issues with your data.

Thank you for your time.

Lily

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

charged me and lost my order

ordered s23 with a contract deal lunch time on tuesday should be prossessed same say by their estimates. nothing figured sure can slip next day came and went to no update to tracking just on manual review. figured i would phone up see whats happening as they have taken upfront costs. they can't find my order at all using any of my details or the tracking number they sent with contract details. even though tracker shows it, says they will imvestigate and get back to me. phone next day with same issue and no update, so what should be a same day check is now 4days in and they cant even find the order but have charged me £99.

wouldnt recommend figured it would be good as its samsungs selected service in reality worst expirience yet

update: original issue was a payment issue which was only brough up after my reviw now it is picked at warehouse waiting to be dispatched on the tracked but hasnt moved in 4days and samsung still cant find the order number while mobileshop.com just claim they have sent over the order. these companies are a joke im almost 2 weeks from order with samsung still suspecting a fraudulent order as they dont have the details... just dont do it

June 27, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Craig

Thank you for your review.

Please accept our apologies for anything that you have encountered, a member of team will be contacting you shortly.

Thanks, Lottie

Rated 1 out of 5 stars

Terrible place.

Terrible place.
Went to Highland hills mall in Kitchener.
Sales person told me that they have dill for 39$-5$ =35$+tax with Fido provider and that dill will end that day so I switched from Virgin to Fido. Paid 50$ activation fee.
When I get my first bill I was 39$+tax the same i was paying previously.
I went to talk to them. Their response was that they never had that dill for 35$.

June 20, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Mike,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about the experience you have received.

We are a UK internet based company and have no retail outlets in Canada.

We are the connections side of handset contracts and do not supply contracts with Fido as they are not a UK network.

Thanks, Lily.

Rated 1 out of 5 stars

Not happy! I ordered a new Samsung phone on…

Update; Mobileshop got in touch straight away and sorted everything out. Thankyou!
ordered a new Samsung phone on Thursday 1June expecting next day delivery. Have not received anything and when I check delivery status it still says it’s waiting to be dispatched. Tried calling but the lady I spoke to said she could not tell me anything more. Why is this? Where is my order? The phone is needed by next week as I’m due to go away and need the phone. Can someone please contact me urgently. Thankyou.

June 1, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Good Afternoon,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about your customer experience.

I have sent you a message requesting further information so we can look further into this for you.

Thanks,

Lilly

Rated 5 out of 5 stars

Good experience

Decided to update my review further to my current experience, I was contacted by a member of Mobile shop and my issue was resolved promptly. I am now awaiting delivery of my new device. Despite initial concerns based off other reviews I can confirm this is a legitimate company with great customer service. Thanks for all your help :)

May 19, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi Imani,

Thank you for your review and so sorry to hear this.

I have requested for a member of our team to contact you to discuss this further with you.

Thanks,
Lily.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Positive customer experience - some of these reviews seem harsh to me.

I ordered a Samsung A34 5G from Mobileshop late on Friday night. I subsequently read some of the negative reviews on here and decided to cancel it. Despite this the phone was with me on Tuesday afternoon delivered by DPD just after lunch. It was as described & delivered promptly. The parcel contained a brand new mobile phone in Samsung packaging and an O2 pay monthly SIM card.

I had emailed the cancellation and backed it up with a recorded delivery letter.

In the reply to my cancellation email they gave a phone number for customer services which I rang. It was answered promptly and my cancellation was dealt with efficiently by Samsung. I was then put through to A1’s customer services who arranged to cancel the SIM card contract with O2 and dealt with me in a polite and efficient way. I was then put back through to Samsung to arrange the collection of the phone.

I based my cancellation on the reviews I had read and I have to say my direct experience of dealing with this company was nothing but positive. It is important to realise Mobileshop.com are enablers who put people in touch with very good deals and act as an interface between the customer, the phone manufacturers and the Airtime providers. If this gives the impression that, “you are passed from pillar to post”, then it is a false impression and perhaps if some of the adverse reviewers had taken time to understand the process they would have been less condemning.

Based on my direct experience of this company I would have no hesitation in recommending them.

May 17, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi,

Thanks for taking the time to leave us such a great review. We really appreciate your feedback.

Thanks,

Lily.

Rated 2 out of 5 stars

personal account details compromised after placing order?

Mobileshop did contact me, asking for more details, after I left review below.
Sent them very precise details - and they then tried to pass the buck to Samsung. Useless - and they don't even put a name to their emails.

Original post:-
S23 ordered 3rd May, MobileShop.com gave incomplete address details to both the delivery company (who said delivery had been" refused") and the mobile network. With difficulty and considerable persistence, managed to rearrange delivery for the following day - but it is extremely difficult to deal with this company on the phone as staff speak very indistinctly, they often do not grasp the issue, everything has to be repeated numerous times. I'm still waiting for an email reply promised yesterday after my complaint was escalated.
More seriously, the day after placing the order, I got a scam phone call from someone purporting to be from my bank and in possession of details provided on that order trying to access my bank account by saying a d/d of over £600 from British Gas was about to be taken from it. Very worrying.
The actual phone and the data deal seem fine - so far!

May 4, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about your experience with us. As a business, Customer Service is very important to us and I'm sorry that you have received this experience with us.

We at Samsung Mobileshop, only deal with the processing of orders, when your order has passed all the security and credit checks, your order will then be sent to Samsung for them to ship your order. I'm sorry to hear that the incorrect details were passed over to the courier.

I'm sorry to hear about the phone cal you received, I can reassure you that we wouldn't contact a customer advising this information.

I will request for a member of our Team to contact you in regards to this so that we can assist you further.

Thanks, Lily.

Rated 1 out of 5 stars

ordered 7am friday

ordered 7am friday , assuming im getting delivered tomorrow. no contact to say why i didnt get next day delivery. pretty sh*te service really. wish id gone straight to O2

May 8, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Good Afternoon William,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about your experience.

We always strive to complete next day delivery for our orders (where we are able to)

I have sent you a message requesting further information, so we can look further into your issue.

Thanks,

Lily.

Rated 1 out of 5 stars

Is this even a legitimate company?

Is this even a legitimate company?

Ordered a phone and sim contract through mobile shop. I wished to cancel it the same day. Tried cancelling it but you can't actually contact this so called mobileshop.com. they just send you straight to samsung support which I've spent hours being passed from pillar to post with no solution. Looks like I'm getting the contract phone whether I like it or not. AVOID AT ALL COSTS!!!!!

May 2, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi there,

Thank you for leaving a review.

I am sorry to hear about your experience with us.
We strive to offer our customers the best possible experience and are disappointed to hear you felt we were anything but excellent.

If you would like to discuss this with us, feel free to drop us an email.

Thanks
Lily

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Lies

Ordered 24th April, said next day delivery. Actually arrived 02/05/23. 8 days when stated next day delivery on purchase. Shocking.

Also ordered contract with o2 which said 80gb (40gb +40gb extra free) for £25. But only recieving 40gb and o2 says there is no extra 40gb free on my contract!!!

What is going on with this company?

May 2, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi there,

Thank you for leaving a review.

I am sorry to hear about your experience with us.

We strive to offer our customers the best possible experience and are disappointed to hear you felt we were anything but excellent.

If you would like to discuss this with us, feel free to drop us an email.

Thanks
Lily

Rated 1 out of 5 stars

Clearly stated £43 a month when I…

Clearly stated £43 a month when I ordered my s23,no mention of VAT till I got my bill of £50.43,phoned and email,reply from them stated it was £43 + vat,did I read the small print, nothing on small print apart from RPI+.Did they use a calculator!!!£43+ vat is £51.60!!! Avoid at all costs, Samsung should avoid these people at all costs will not buy a Samsung product again now🤬🤬

April 27, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Jeff,

Thank you for your review.

We are sorry to hear that you are being charged more than expected.

Just so I can clarify some information for you, VAT is included in all of our monthly prices shown on our website.
The increase in price you have received is the networks RPI and CPI increases. Your bill will be adjusted in April by the RPI rate announced in February of that year plus 3.9% (CPI).

This is shown on our website under the networks Terms and Conditions for O2, and also in your contract summary sent to you by the network at the time of purchase.

If you have any further questions regarding this please contact the network directly and they will be more than happy to help.

Kind regards, Lily.

Rated 5 out of 5 stars

Please be patient. You will receive your phone

Hi,

There has been a lot of negative reviews in relation to the purchase of samsung phones through moneysupermarket.com and Mobileshop.

I purchased a Samsung Galaxy S23 Ultra green through moneysupermarket (MS). The transaction was made on the 04.04.23. The link from MS took me through to samsung's website. I purchased the deal through Samsung with not an incling that Mobileshop were going to send out my phone, on behalf of Samsung.

After purchasing the deal I immediately received a acknowledgement email from Mobileshop at 11.30 on 04.04.23. This had all the details of my package. I could not track through to the order.

At 11.44 on 04.04.23, I received a second email from Samsung. This allayed my fears. This had all my contact details on it, including phone details and package, order number and order date. There is an Order Look Up option on this email which links through to the Samsung website. This option is not upto DATE. Even after my phone has been received the link does not show the phone as been received.

I then received 3 emails on the 6th April 2023. The first email from DPD to say they were expecting my Samsung parcel at 19.45.

The 2nd email from Samsung at 20.12, to let me know that my order had been dispatched.

The 3rd email from Mobileshop at 20.21, to say that my Samsung galaxy s23 ultra has been connected to the three network.

On the 7th April 2023 at 07.49, I received an email from DPD stating that my phone would be delivered on the 7th April 2023 between 09.19 till 10.19. I got a knock on the door at exactly 09.19 and I got my new phone.

The order was received as requested. Thank you Samsung Mobileshop.

Samsung are a £billion company and are using Mobileshop to handle the mobile phone contract deals. They would never ever jeopardise their reputation by using a sub standard company. I know I had previously purchased a phone from this company, the address looks familiar, but now I feel that the name has changed?

The tracking was lacking on the Samsung website but the emails are CRITICAL. I did not phone anyone up to get any updates.

Please have some patience.

I would not have any hesitation in ordering from Samsung Mobileshop again.

April 7, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi Javed,

Thanks for leaving us such a lovely review, we really appreciate it.

Just so you know, you can earn up to £60 for every friend or family member you successfully refer to Affordable Mobiles. It’s super quick and easy, just sign up here https://affordablemobiles.aklamio.com/?source=tpreviews and share your referral link.

Thanks,

Lottie

Rated 5 out of 5 stars

Amazing Deal - However

I wanted to address some of the negative reviews here, given that I received my S23 Ultra this week.

First up, almost all the reviews appear to be on point, but with the lack of clarity on whether the order was ultimately fulfilled.

Yes, they say 24 hours and mine took 4 days, which IS frustrating!

Second, the sim card was not registered, however, I'd given my PAC during the purchasing process and giving a LIVE sim card is not what they do anymore apparently...which makes sense with hindsight.

Third, I received 3 emails in quick succession after the order to advise me that the order and security checks were proceeding. If you haven't had this, it's either not been fulfilled or you've failed the security. My advise would be to try again.

Finally, I had to call the number provided for an updste. The woman who helped me wasn't exactly helpful HOWEVER, this wasn't necessarily her problem as the sim and the phone are coming from different places. Give her a break and the benefit of the doubt. She advised me the phone was coming on Thursday when it actually arrived the following day (for reference, I ordered Friday and it arrived Tuesday...connected to Vodafone the next day).

All in all, this is/was a fantastic deal £36pm for 24 months, £289 upfront = £1153. At the time of writing this phone is £1249 without a sim.

The process could have been smoother though, but perhaps managing delivery expectation is the way to go imo.

For further reference, I usually only review things when I'm unhappy with a product, but this website needs some balanced reviews, so here you go...

March 31, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi James,

Thanks for taking the time to leave us such a great review. We really appreciate your feedback.

Thanks,
Lily.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

absolutely terrible service

absolutely terrible service. made me over pay for my replacement phone . said replacement was one price set by them. this is an absolute crap company I hope I never have to deal with again. my recordation is run far away from them. they are not to be trusted.

April 6, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi Rhonda,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about your experience.

Please be assured that customer service is very important to us.

I have requested further details from you so I can look into this to assist further.

Thanks,

Lily

Rated 5 out of 5 stars

NOT a scam- delays caused by Samsung not Mobileshop

I saw a great deal on Moneysaving expert for a Samsung galaxy S23 with three 100GB data for over half the price I had been quoted elsewhere. I even went directly to Three who quoted me £61 a month for the same deal that was on Money saving expert for £34. I thought it seemed too good to be true, there had to be a catch surely, but the link sent me to Samsung's website which eased my concerns. When you process the order on samsungs website it takes you to money shop to fill in the details for your contract. I then read the reviews here and was worried I had made a mistake. Straight after ordering I got an email from both moneyshop and Samsung with tracking links in. Moneyshop appeared to be the company that completed the credit checks and approved the order, that was done the same day (the tracking links status changed to preparing for dispatch).
It then took Samsung 5 days to dispatch the phone, even though it was in stock. I did chase this with online chat twice but they were useless. In the end I called the shop team (03330000333) who followed up for me and the phone was dispatched the same day. Ordered Monday, order approved Monday, dispatched Saturday and arrived Sunday. Received an email from mobileshop soon after dispatch with information about my new sim which works fine.
I think the delays experienced from other reviewers are because of Samsung- it was them who sent the phone and sim to me. Others have complained about the same thing on their social media. Mobileshop did their part smoothly and quickly.
I would definitely shop again, a brand new phone and a much better deal than anywhere else! Thanks.

March 27, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hi Nicola,

Thanks for taking the time to leave us such a great review. We really appreciate your feedback.

Thanks,
Lily.

Rated 1 out of 5 stars

Sim not registered

Phone arrived after 5 days not one as stated. Sim card from Vodaphone is not registered, therefore phone cannot be used. Phoned the number given, it took me to Samsung, who couldn't find my purchase as its not registered. Went to Vodafone who can't help as it was not purchased through them. No-one can help, its impossible to find a contact for mobileshop....so money taken, phone arrived with no sim.

April 2, 2023
Unprompted review
Mobileshop.com logo

Reply from Mobileshop.com

Hello Jo,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear that your handset too longer than expected to be delivered.
We at Samsung Mobile Shop deal with the processing of orders and deal with the stock of handsets and the delivery of handsets.

I'm sorry to hear that your SIM has not been activated, if you contact us on 0345 413 6208, we will be able to discuss your order further with you.

I have requested further information so that we can assist you further.

Thanks, Lily.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look