While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I've used these guys for years now. They are by far the best DNA testing company out there. With DNA analysis being at the forefront of personalised medicine. This really isnt an area to neglect if yo... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I needed something yesterday contacted through email. Sarah Was wonderful took care of me extremely quickly.This morning Cassie the manager emailed me they are both Awesome Girls . I highly recommend... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Selfdecode is an outstanding product that helps deliver precision medicine based on blood test results and genetic data. Adding the full genome and AI assistant has made this tool even better. I highl... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Feedback for Cassie – Outstanding Discovery Call! I just wrapped up a fantastic discovery call with Cassie and wanted to pass along my compliments. She provided top-notch, highly knowledgeable su... See more

Company replied

Company details

  1. Software Company
  2. also in
  3. Fitness and Nutrition Service
  4. Health Consultant
  5. Wellness Program

About SelfDecode

Written by the company

Comprehensive - Actionable - Personalized - Easy to Use - Backed By Science

Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

821 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(821)

44 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Quite good

I liked the service and gave me some really good insights.
I got charged another 100$ after some time though because I didnt cancel my subscribtion. Even though this is also my mistake I highly prefer companies where it is as obvious as possible to see ongoing subscriptions and make cancelling as easy as possible. I didnt see I still had it and wasted 100 dollar now completely.

April 10, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

We’re glad to hear that you found our service helpful and insightful.

We understand your frustration regarding the subscription renewal. Please know that at the time of sign-up, we clearly communicated that our service is subscription-based. Additionally, we sent an email reminder 30 days in advance of the renewal to ensure there was ample time to cancel if desired, and this email included cancellation instructions for your convenience.

We strive to make our cancellation process as straightforward as possible. If you ever need assistance with this or have any other concerns, please don’t hesitate to reach out to our support team. We’re here to help!

Thank you again for your feedback, and we hope you continue to enjoy our service.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

excellent customer service

excellent customer service. Very easy to reach out to. and they have great resources on how to use the service with complete walkthroughs of how to onboard clients etc. thee were also obliging enough to get on a call with me (more than once) to answer my questions)

September 20, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you, Keith! We agree--our Customer Support Team is pretty great. Thanks for taking the time to leave a review!

Rated 5 out of 5 stars

After test a handful of platforms, this is the one!

Been testing several digital platforms over the last couple years. Of them all, I'm sticking with SelfDecode. Many options, no pushing ads, and they're open to input and feedback. For my self-managed/agent of my personal health and well being, this has everything I want and need to do it succesfully!!!

March 17, 2025
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you, Chris! We sincerely appreciate your positive review and we're glad to hear that you found what you were looking for on SelfDecode. This truly made our day!

Rated 5 out of 5 stars

The customer service is quick to…

The customer service is quick to respond to any questions I have. There is a variety of reports you can download. Search for anything medical and DNA related. Great work selfdecode

January 15, 2025
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Great to hear you've had an awesome experience so far with our Customer Support team so far! We are always here and happy to help with any questions or concerns. Thanks for being a loyal SelfDecode member, Tooflaca!

Rated 5 out of 5 stars

Super easy and useful

Super easy to use, find the genes you are looking for and trustworthy and useful information for every gene I have looker up for my patients

November 21, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you for your review, Emily! :)

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

If an ounce of prevention is worth a…

If an ounce of prevention is worth a pound of cure, then genetic testing is worth a ton of peace - for knowing where to look is half of knowing where to go.
My test results allowed me to customize how I take care of my body with such invaluable insight!

September 9, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Vincent! Thank you so much for sharing your thoughtful perspective. We love how you’ve framed the value of genetic testing — it truly does provide a sense of direction and peace. We love to hear that your results have given you the insight needed to personalize your approach to health. Your proactive mindset is inspiring! Thanks again for your awesome review.

Rated 5 out of 5 stars

SelfDecode has been monumental in…

SelfDecode has been monumental in determining the genetic risks and predispositions I have, especially as a nutritionist. It’s helped me to uncover root-cause issues and tailor supplementation to my individual unique biochemistry. The reports are seamless to understand and extremely well-cited. I plan on using it with all my hard client cases moving forward!

November 22, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you for your thoughtful review! It truly makes our day to hear that SelfDecode has been such a valuable tool for you as a nutritionist, helping you uncover root causes and personalize supplementation for your unique biochemistry. It’s great to hear you're finding the reports clear and well-cited — that's definitely something we take pride in. Knowing you plan to use SelfDecode with your challenging client cases is incredibly rewarding. Thank you for trusting us to support your work!

Rated 5 out of 5 stars

SelfDecode has given me so much…

SelfDecode has given me so much insight, not only into my physical health, but into my mental health, lifestyle, habits, and genetic predispositions. I truly believe that knowledge is power, and SelfDecode has geared me with all the knowledge about my health that I need to take the best care of myself. Thank you, SelfDecode!

November 19, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Hey Ri -- thank you for sharing your experience! It's wonderful to hear how SelfDecode has helped you gain valuable insights into both your physical and mental health, as well as your lifestyle and habits. We completely agree -- knowledge is power, and we're honored to be part of your journey toward taking the best care of yourself. <3 Your kind words inspire us to keep delivering tools that empower our users. Thank you for being part of our community!

Rated 5 out of 5 stars

The Best Website to Learn all about your DNA

I have used this website a zillion times. First, to ID different health risks based on my genetics. Then, I uploaded my various labs so I could see their evaluations and recommendations on how to mediate problem areas. Also, I love the new AI (DecodyGPT) search tool, which answers questions regarding my DNA and what supplement to take based on my SNPS. It's such an amazing website.

November 16, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Hi! :) Thank you so much for sharing your experience! We're glad to hear how much you've been able to benefit from SelfDecode, from identifying health risks to exploring lab evaluations and tailored recommendations. It's great to know the new AI search tool has been helpful in answering your questions and providing insights. Your feedback means a lot to us, and we're here to continue supporting you on your health journey.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Con artists... These guys have been taken payments for…

These guys have been taken payments for last few years, I thought it had been cancelled previously. They send you subscription reminders at the very last moment which are very easy to miss. When on the day of renewal they taken another payment, I emailed them and I asked to cancel and refund my money as we never use the service. This was there response. Having charged me $200-400 over the last few years... Disgraceful! ------------------------------------------------------------- Thanks for reaching out with your enquiry.

Our records indicate that you purchased a SelfDecode subscription on Nov. 11, 2021, which provided you with access to SelfDecode, SelfDecode Labs, and SelfHacked. This subscription was set to auto-renewal (as per the settings in your SelfDecode account) and as such the annual renewal payment was processed on Nov. 11, 2024. We strive for transparency and sent a reminder email 30 days prior to the renewal date.

I have carefully looked into your request, and we can't issue a refund according to our policy, which does not allow for refunds on auto-renewals. I am truly sorry about this.

You can take a look at our refund policy here under Renewals, Cancellations, And Refund Policy.

Your subscription is now set to non-renewal status, so your subscription will not automatically renew next year. You can view/change this within the My Account section of your SelfDecode account.

I would encourage you to log into your SelfDecode account to see the updates we've made. There is now a clear user journey that you can follow on the dashboard. I also recommend the site demo to see how you can get the most value out of SelfDecode.

If there is anything else I can assist with, please don't hesitate to let me know.

November 11, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Hi Chris,

Thank you for sharing your feedback. I sincerely apologize for any frustration or disappointment you’ve experienced with our service and the auto-renewal process. Our goal is always to be as transparent and helpful as possible.

We send a renewal reminder email 30 days before the renewal date to ensure there’s ample time to make changes to your subscription or cancel if needed. When signing up, all customers agree to the terms and conditions, including the auto-renewal policy, which we strive to make clear.

That said, I completely understand how this situation has been upsetting for you, and I’d like to assure you that it’s never our intention to mislead or cause any inconvenience. While our policy doesn’t allow for refunds on auto-renewals, we’ve set your subscription to non-renewal so you won’t be charged in the future. We also encourage you to explore the latest updates to our platform to see if there’s more value you might gain from your subscription.

If there’s anything else we can do to improve your experience or assist further, please don’t hesitate to reach out to us directly at support@selfdecode.com. We truly value your feedback and would love the opportunity to resolve this matter.

Rated 5 out of 5 stars

Labs make a difference. Data, data, data!

I uploaded lab reports going back 2 years. They were input via SelfDecode staff and incorporated into my profile. The price was very reasonable, especially considering my hunt and peck typing skills. The new lab data, combined and used by their genetic algorithms, makes available more focused recommendations and health reports. I find this very valuable.

October 1, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thanks for your review, Dave. We appreciate your business and look forward to assisting you whenever you need us!

Rated 5 out of 5 stars

Great!

Timely, user friendly and worthwhile info.

October 11, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thanks so much for your review, Marie!

Rated 1 out of 5 stars

I didn't order it

I didn't order it. Never used it. Didn't have communication from them. Don't even know who they are. But they've charged my credit card and claimed it was a subscription. Denied my dispute. I have no idea how they do their job because I don't even know what their job is. I only know they have not been honest with me!

October 10, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you for sharing your feedback, Ruth. We're sorry to hear about your experience. At SelfDecode, transparency is a priority, and I want to reassure you that we have no intent to mislead our customers.

According to our records, an account was created under your name, complete with personal details, including payment information. It’s possible this subscription was set up by someone on your behalf, perhaps as a gift, or it may have been forgotten over time, which we completely understand.

We also sent a renewal reminder 30 days prior to the charge, as is our usual practice, to give you time to cancel or modify the subscription. Like many subscription-based services, the membership renews automatically unless canceled beforehand. That said, we've already processed the cancellation to prevent any future charges.

If there’s any concern about the account being created without your knowledge, we’re more than happy to assist in deleting it and safeguarding your data. Additionally, we recommend contacting your card provider if you suspect any unauthorized charges.

Should you have further concerns or questions, please don’t hesitate to contact us at support@selfdecode.com. We're here to help and ensure you have a positive experience moving forward.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I love this site and the coaches (Dr

I love this site and the coaches (Dr. Greg) is great. They are the first I know of that uses technology to sort both gene’s and blood test results to give you the big picture.

September 12, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you so much for your kind words! It's great that you’re enjoying the insights from SelfDecode and working with Dr. Greg. Thank you for recognizing our approach to integrating genetic and blood test data - we love to hear that it's making a difference for you. If you ever need further support, we’re always here to help!

Rated 5 out of 5 stars

They have solved what Doctors couldn't…

They have solved what Doctors couldn't figure out lifetime. I can't express enough good words about it. I wasn't expecting some results such as.. sensitivity to Cassein. If only I knew\ if only doctors cared. The results of removing linked food from daily diet had stopped pains, inflammations+ it's only one example. 5 stars from me

May 31, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you so much for your amazing review! Hearing that our service has made such a positive difference in your health really makes our day. It's incredible how understanding food sensitivities can have such a big impact. We're truly honoured to be a part of your journey—your kind words mean the world to us! Thanks again for your review :)

Rated 5 out of 5 stars

I had a membership when I had a job

I had a membership when I had a job, I got fired once I got out of the hospital. I just recently tested positive for LZTR1

August 23, 2023
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you so much for your 5-star review! We're sorry to hear about your challenges but are glad you're taking proactive steps with your health. Feel free to email us for the inside scoop on special promotions—we’d love to help you out during this time!

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Unique insights

I have been using Selfdecode for almost two years. The amount of updates and continued updates have been incredible. The app looks nothing like when I first signed up. I've found it useful to get some insights into symptoms that I've had for years. I wouldn't say all the recommendations have been helpful. However, a few of them have stuck and made some improvements in my health. The app is very easy to look up health concerns or how a supplement etc might effects my genetics. The lab analyzer is also very useful.

August 19, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Hey Ryan! Thank you so much for being a valued SelfDecode user for almost two years! It's great to hear that you've found the continued updates and improvements helpful, and that the app has provided useful insights into your long-standing symptoms. It's great to know that some of the recommendations have positively impacted your health. We always strive to enhance the user experience, and your feedback motivates us to keep evolving. If you ever have suggestions or need further assistance, we're here to help. Thanks again for your support!

Rated 1 out of 5 stars

Largely worthless / Could be Dangerous

I purchased the SelfDecode account because I wanted to compare my lab results with a DNA test in order to get recommendations that would hopefully be helpful for my health. I made the serious mistake of answering their lifestyle questionnaires while I was waiting for the DNA results to populate.

I find that the vast majority of their recommendations are primarily based on my self reported lifestyle factors and NOT on a serious analysis of my lab work and DNA results.

My number one health risk report on the Self Decode website was related to a health condition I had reported in the lifestyle questionnaire- yet my DNA risk for this condition was rated “typical”, my lifestyle risk was considered “low” and my labwork relating to this health condition was considered “optimal”!!!! So why was this health condition even on my list of health risks? As far as I can see only because I clicked a button on their darn questionnaire!

Some of their recommendations could actually be dangerous. My lab work clearly showed that I had way too high levels of a particular nutrient and needed to restrict further exposure. Yet Self Decode repeatedly recommends taking that nutrient as a supplement again and again in my various health reports! If I blindly followed the recommendations provided by Self Decode, it would actually be detrimental to my health!

Less important but equally frustrating is their app is extremely difficult to navigate. If you start from the main menu, you have to go down through five or six levels of nested information to understand the contents and God forbid if you want to go back to the previous screen, there’s no “back” button so you have to start again at the main menu and hope you can remember which tabs you opened etc.

Over the course of trying to work with this app, I reached out to their customer service team on several different occasions. The one positive comment I will make is that I received a reply each time, even though the problems I reported were only resolved about half the time.

If I had this to do over again, I would definitely give this company a pass. And in fact, I tried to cancel their subscription, but because they claim that my DNA Test kit had already been mailed, they couldn’t refund my money. Since I could easily have returned the unopened box containing the test kit with no damage to the DNA test kit, that’s clearly just company policy BS.

August 10, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We’re truly sorry to hear that your experience with SelfDecode didn’t meet your expectations. Our goal is to provide accurate, personalized health insights, and we regret that the recommendations didn’t align with your needs. The combination of DNA, lab results, and lifestyle factors is intended to offer a comprehensive view of health, but we understand how frustrating it can be if the advice feels misleading.

We take concerns about potentially harmful recommendations very seriously and encourage anyone to cross-reference our suggestions with their healthcare provider, especially if lab results indicate issues like elevated nutrient levels. This feedback is valuable for us as we continually strive to improve our platform.

Regarding the navigation and user experience of the app, we understand that it can be complex, and we’re working on making improvements to streamline the process. We apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your patience in reaching out to customer service.

As for your subscription issue, we’re sorry to hear you were dissatisfied with our policy. We do our best to ensure fairness and transparency in these matters, and we appreciate your understanding.

Please feel free to reach out again if there’s anything further we can assist you with. Your feedback helps us improve, and we value the opportunity to make things right.

Rated 5 out of 5 stars

Selfdecode great tool for health & Longevity

As a personal trainer, DNA coach and Longevity expert and founder of YoungerByTomorrow. I am really excited about the platform that Selfdecode has developed to allow my clients to use a more targeted approach with their health & longevity regime.
Michael Brooks
@youngerbytomorrow

August 9, 2024
Unprompted review
SelfDecode logo

Reply from SelfDecode

Thank you, Michael, for sharing your experience! It's fantastic to know that as a personal trainer, DNA coach, and longevity expert, you're finding our platform valuable for a more targeted approach to health and longevity for your clients. We’re excited to support you in helping others achieve their goals with a customized, data-driven strategy!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look