Trustify 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I wish I knew this before I ordered from them they took my money and never received anything it’s been four months isn’t that a shame how do you take money from people that worked very hard for it an... See more

Rated 3 out of 5 stars

While you were not able to find any information that was helpful to me, I do feel that the investigator explored much of the available data. Just having someone do more than a routine search (that I... See more

Rated 3 out of 5 stars

It took to long time to assign an investigator Brian Spiegel did a good job and communicated well with us His replacement Chris .. Very unhappy with his service He followed the wrong person ...... See more

Rated 5 out of 5 stars

all my email correspondence with Trustify have been clear, quick response, and extremely courteous. Particularly as I live in Australia and am looking for someone in the USA. My assigned agent has bee... See more

Company details

  1. Association or Organization

Information provided by various external sources

Trustify provides instant access to a nationwide network of fully-licensed private investigators to take your case and get the evidence you need. Our private investigators have experience in a wide-range of cases, including: - Adultery/Infidelity - Child Custody - Divorce - Locate a missing person - Criminal background checks - Fraud and Financial investigations - Deep web and online research


Contact info

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

WORST INVESTIGATORS EVER

Worst customer experience, and the so called "private investigator" had not a clue as to what he was he doing and didn't follow any orders he was given as to when and where to surveillance.

May 30, 2018
Unprompted review
Trustify logo

Reply from Trustify

Hi Jack,

First of all we're sorry to hear that your experience with your investigator was not as expected. We've refunded the case for you to try and make things right, but we understand that isn't exactly what you were looking for. We've also spoken to the investigator to try and understand exactly how this miscommunication happened. However, to protect your privacy all communications between yourself and your investigator are private and all logs are purged after a case completes, so we can't see exactly what went on.

Regardless, we would like to try and make things right. Please give us a call on 877 415 8515 or email us at info@trustify.info if you want to discuss this further.

Thank you,

Elliot for the Trustify team

Rated 5 out of 5 stars

Person located in a day. Could not ask for more.

A case that was closed after 1 1/2 years by the state due to inability to locate person was reopened due to Anthony and ATP investigations locating the person within a day. Excellent response and personal involvement.

Thank you Trustfy and ATP investigations.

May 24, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service, great value!

The investigator who was assigned to me was quick, thorough, knowledgeable and friendly. Well worth the money. Highly recommend!

May 24, 2018
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Trustify and Radius FRAUD

Trustify through Andre' had charged $1430.00 up front. Radius was hired through Trustify to find out who was repeatedly hacking cell phone. Radius REFUSES to send the information. Radius states Trustify hired them so talk to Trustify. Trustify REFUSES to hand over the information AND has charged me for the information they REFUSE to hand over. This is FRAUD. Keeping the money for a job they have not done OR have done and will not give the results to me is FRAUD!!!! I have the documentation and will back this statement. Sarah Chermak

May 15, 2018
Unprompted review
Trustify logo

Reply from Trustify

Hi Bill/Sarah,

We're sorry to hear you didn't get the information you were looking for. As we discussed, while we were able to make progress on your case, we can't offer you the information you were looking for. To try and fix things we have refunded the full amount of your case.

As we discussed, there are sometimes legal, ethical, or safety barriers to investigations. In this case, we found information in the course of your investigation that obliged us to stop the case. Neither Trustify nor Radius is able to provide you the information you are looking for.

I understand this answer may not be satisfactory, but it is the reality. As I mentioned earlier, we've refunded you the amount to try and fix things. Unfortunately, there's nothing else we can do. If you have any more questions, please reach out to us.

Thank you,

Elliot for the Trustify Team.

Rated 2 out of 5 stars

The PI was a little slow and overpriced

The PI was a little slow... more than a week to find one asset after I gave them ALL of her personal information. Then, I had to pay extra $75 database fees but I still had 1 1/2 hours out of the 4 hours I paid for. Trustify refused to refund the remaining money for money they didn't earn. I know they didnt have to bit it would've been good business. I wouldn't use them again. The lag time allowed the tenant to transfer her assets before I could put a lien on them and they kept money that they didnt provide services for. The database base fee was bogus because I went on the county page and found out that it was public information. No fees required. The Trustify PI got over on me. It is MY fault but I trusted them to tell the truth. I should know better.

May 15, 2018
Unprompted review
Trustify logo

Reply from Trustify

Hi Angela!

I'm sorry to hear that you weren't satisfied with our service. Unfortunately, the vast majority of research cases require a database fee, even if the useful data that's eventually found doesn't come from a paid resource. Good investigators will leave no stone unturned and, unfortunately, it still costs to run a search on a paid database even when you don't find anything.

Regarding our terms of service: a member of our team will be reaching out to you to discuss your case with you.

I hope you found this reply helpful!

Rated 1 out of 5 stars

I actually thought I would have a sit…

I actually thought I would have a sit down with my investigator. Wesley you intake person's exact words were that you had plenty of investigators in DeSota Texas. If that were true why was I assigned one out of SanAntonio who requested an additional $25 to run one daya base. I happen to k ow there are several patrick chinaka umelos in the Dallas area. I have no proof the man came to DeSota (I live in Garland), no pictures, no videos. HE says cars in fron and back like it was a house then later in his report calls it an apartment. Basically did not do surveillance as requested. A hour or two here and there so he says. I originally asked this guy to come to court on April 25th if he wanted to see Patrick Umelo in the flesh but he was not open to it. I strongly believe my whole case was a sham. The report I got could have been done by a 12 year old. Almost $1500 And had I agreed to keep this charad up I would have been out of thousands.dollars wasted. If this is what you call professioal surveillance them you need to be shut down. I found myself having to tell Nathan the same information I already told the intake guy Wesley. Everything done on some sort of weird web site. This is not the way serious business is done. Said he found various addressses for Patrick C. Umelo. Wheres the proof. Not one picture, nothing.if you came to Dallas County Nathan why is it we could nerver meet. Just got to roll over and take Trustify's word that a 16 surveillance was done. Terrible! Would never refer you people to anyone and feel justified in asking for my money back.

May 2, 2018
Unprompted review
Trustify logo

Reply from Trustify

Hello Patricia,



First and foremost, we are very sorry to hear that you had a less than positive experience with our company and offer our sincerest apologies for you feeling mislead. It is our highest priority to make sure that all of our clients are comfortable with their investigation and the way our business is conducted.


Regarding your question about the location of your investigator: Although we may not have had an Investigator who was specifically based in DeSota, TX, we did all we could to employ an Investigator who was in near proximation and more than willing to travel to DeSota to do the job, as requested. Our encrypted web application is currently the tool we use for communication between client and Investigator given that it has proven to be the safest and most secure method. It is our policy not to store personal details on your behalf, and instead to preserve the privacy of your discussions with the investigator.

In your particular case, your Investigator had to access his database to turn up valid addresses for the person of interest, given the fact that you could not supply one. With this information derived from the database, he was able to target three addresses associated with the person of interest, allowing for him to complete 16 hours of surveillance between each. We apologize for any misunderstanding, but a twenty-five dollar database fee is certainly not outside of the norm when it comes to a surveillance case. A potential database fee is not something that we can foresee in the investigation before the Investigator makes his/her professional assessment. This is why all reimbursements are communicated to all of our customers beforehand and submitted for explicit approval by the customer.

Our Terms and Conditions clearly state that “it is your sole responsibility to find out whether the private investigator with whom you are matched will meet your needs and expectations”. In this case, it was not communicated to your dedicated Account Manager that you were unhappy with the agreed upon start date and time of surveillance. For this reason, we cannot be held liable for what was agreed upon in the conversations that were initially held between you and your Investigator. It is our Account Management Team’s main function to work to make sure that our client’s expectations are fulfilled and we could have easily worked with you to resolve this disagreement, had we have been made aware.

Although your Investigator had mentioned to you that he was not aware of why your ex-husband was being surveilled, it was made clear in the case details that he may have overlooked. An initial consultation is done between the Investigator and the Client for this particular reason- to make sure expectations and information are clearly aligned between all three parties. Though we understand that this may have been disheartening, it was not debilitating to the case in itself.

All of this being said, again, we apologize for the experience that you have detailed here.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Excellent company

Excellent company, they do what they say there going to do. With my experience my investigator was very fast and found out the truth within a few days.

April 19, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Expert Investigation

I utilized Trustify to investigate catfishing activity on Facebook. The investigator was professional and thorough. The investigation was completed in a timely manner. in fact the service was expert. I have no reservations in recommending Trustify and would not hesitate to utilize Trustify if needed in the future.

April 13, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My Foolish Mistake

On a friend's recommendation that I needed to hire a private investigator, I began to do some research on the subject, as this was uncharted waters to me. A local PI was discouraging, inexperienced, and expensive. My secod call was to Trustify, and frankly I was uncomfortable about working with someone I couldn't sit down face to face with, in person. The website was daunting to me, but eventually I was connected to an investigator and from that point all went well.

The investigator was the opposite of my local contact, encouraging, experienced, and reasonably priced.He gave me a list of exactly what he needed, all of which I had available, and in a short time, less than a week he had the answer I needed. Unfortunately, it was not the answer I had hoped for, but it was vital that I had the truth. Trustify saved me a great deal in many, many ways, and taught me a lesson that I shall never forget. Thank you for being competent, quick, and honest.

April 9, 2018
Unprompted review
Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

My story

So, to be honest:
1. The investigator spoke too fast, the microphone was not good.
2. He got the name of the person of interest with difficulties, still misspell it.
3. The chat with him was good.
4. The problem was that the real activity log was not the same, as indicated in the report. In fact, I am not sure when he did the calls and how long he spoke with the person of interest.
5. He used a very confusing language, as for example "revealed information that prohibits my release of her contact..." I asked him a direct question multiple times and still did not get the answer what that information was.
6. Case manager was helpful, but even he could not get the answer from the investigator.
7. I would prefer to have more transparency

RE: 5.
After the report was done, I was not asking about the information, which I originally requested and which cannot be released for safety, legal, or ethics reasons. I asked about the information that prevents its release for investigator. I just wanted to know if the person of interest blocked it somehow that does not allow the access.

April 5, 2018
Unprompted review
Trustify logo

Reply from Trustify

Hi!

Thank you for taking the time to review us - this is very helpful feedback and we appreciate it. We've passed your feedback to the investigator on the case and to our product team. The issue with the log and the report has been handled by a recent update to our web app - we're sorry that we didn't get it out in time to fix your report!

In relation to your 5th point: sometimes in the course of an investigation a PI might find out something that prevents them from giving you the information you originally requested for safety, legal, or ethics reasons. Unfortunately, in this case, they weren't able to release the information to you. Please let us know if we can clarify this further, we're happy to reach out and discuss this with you.

Thanks again for your business, and for leaving us a review!

Rated 5 out of 5 stars

I was very lucky to be connected with a…

I was very lucky to be connected with a great investigator. That’s not always the case. Launching an investigation is always stressful. Trustify was was great. They helped me get the answers I was looking for. I would definitely use them again. The staff is caring and helpful in every way.

April 2, 2018
Unprompted review
Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Meh- middle of the road

Meh. Investigator was nice enough, but I was actually looking for someone to do some investigative in person work. I wasn't given this option. Investigator didn't find out anything I didn't know, which is great. However, there was extra time left over. I should have been reimbursed for that. Overall, definitely not the affordable private investigative service they claim to be.

April 2, 2018
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look